عرصه به سوداگران مرگ در آذربایجان‌غربی تنگ می شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با تشکیل قرارگاه استانی عرصه به سوداگران مرگ تنگ می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی مقابله با پدیده شوم مواد مخدر و برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر گفت، انگیزه‌های لازم در همه دستگاه‌ها اعم از قضایی و انتظامی برای مبارزه جدی با مواد مخدر در استان وجود دارد و باید یک هماهنگی و هم افزایی بین این دستگاه‌ها برای مبارزه و اقدامات منظم و نتیجه بخش صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی می گوید: باید ریشه‌ها و بستر‌های قاچاق، تولید و ترازینت مواد مخدر را خشکاند و اجازه فعالیت را از سوداگران مرگ گرفت.
رئیس کل دادگستری معتقد است: با توجه به اینکه استان دارای مرز‌های کثیری می‌باشد باید اقدامات لازم در خصوص ورود مواد مخدر به کشور و همچنین ترانزیت آن انجام شود و گلوگاه‌های ورود و خروج مواد مخدر کاملاً تحت کنترل باشد تا از هرگونه تردد مجرمانه در باب مواد مخدر جلوگیری شود.
مقام ارشد قضایی استان گفت: برای مبارزه منظم و نتیجه گرا باید طراحی شیوه‌های مبارزه و مقابله با محوریت پلیس مواد مخدر و پشتیبانی مرزبانی و سپاه و نیرو‌های امنیتی صورت گیرد تا سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر احساس امنیت نکنند و می‌بایست هزینه‌های ارتکاب جرم را برای این مجرمین افزایش دهیم تا این افراد نتوانند اهداف شوم خود را دنبال کنند.
رئیس کل دادگستری استان می گوید: برای حصول هماهنگی‌های لازم وانتظام بخشی به مقوله مبارزه با مواد مخدر در استان، تشکیل قرارگاه استانی مبارزه با مواد مخدر با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و عضویت سایر نهاد‌های عمل کننده لازم وضروری می‌باشد.

About Author