عزاداری های پیشواز ماه محرم جشن‌های عید غدیر را تحت الشعاع قرار ندهد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از فرهنگ نادرست عزاداری در ایام عید غدیر انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد است، خاطرنشان کرد: همه عزاداری‌ها باید بعد از روز مباهله باشد تا جشن‌های عید غدیر تحت الشعاع قرار نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبهدر یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی بر برگزاری باشکوه جشن های عید غدیرخم در مساجد و محلات و مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: بنیاد بین المللی غدیر در چند سال اخیر اقدامات مناسبی را انجام داده است اما برگزاری آیین های این عید بزرگ تنها وظیفه این بنیاد نیست و همه باید پای کار باشند.

وی اظهار کرد: جشن های غدیر با عزم و همت تمام نهادها و دستگاههای استان به صورت باشکوه برگزار و عزاداری و استقبال از محرم پس از روز مباهله آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از مدیران ادارات و نهادها خواست تا آیین های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را هم به صورت باشکوه برگزار کنند.

همه ادارات در ارتباط با موضوعات شورای فرهنگ عمومی مسئولیت دارند

استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه همه ادارات در ارتباط با موضوعات شورای فرهنگ عمومی مسئولیت دارند، گفت: وظایف همه نهادها در خصوص این موضوعات مشخص شده و همه باید به وظایف خود عمل کنند.

عابدین خرّم گفت: باید اشکالات و نواقص کار نهادهای مختلف درخصوص موضوعات این شورا را شناسایی و برطرف کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، گفت: سواد رسانه‌ای از نیازهای اساسی استان است که در طرح‌ها و برنامه‌ها شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

خرّم اضافه کرد: در مورد جوانی جمعیت نیز قانون مسئولیت‌ها و وظایف را مشخص کرده است و ما باید به دنبال برطرف کردن اشکالات احتمالی آن در عرصه عمل باشیم.

About Author