فعالیت ۱۳ واحد تولیدکننده شوینده در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۳ واحد صنعتی تولیدکننده انواع محصولات شوینده در زنجان فعالیت می‌کند.
به گزارش ساقی آذربایجان ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۴۲۲۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنایع شوینده استان صورت گرفته و بالغ بر ۴۸۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای طرح‌های در دست اقدام در این حوزه تعیین شده است.
وی افزود: ۱۳ واحد صنعتی تولیدکننده انواع محصولات شوینده از قبیل انواع شامپو، مایع‌ ظرفشویی، دستشویی، پودر لباسشویی، مایع جرم‌گیر و شیشه پاک‌کن در استان در حال فعالیت است. اشتغال‌زایی ایجاد شده در این صنعت ۷۸۳ نفر بوده که ظرفیت تولید آن سالانه بیش از یک میلیون تن است.
این مسئول با بیان اینکه ۴۱ طرح صنعتی در این حوزه جواز تاسیس دریافت کرده و در حال انجام عملیات اجرایی هستند، ادامه داد: اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها ۹۷۶ نفر است که پبش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی آن‌ها سالانه شاهد تولید بیش از ۱۵ میلیون تن محصولات بهداشتی در استان باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در نیمه اول سال از رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری صنعتی استان در شش ماهه اول پارسال بالغ بر ۹۴۸۰ میلیارد ریال بوده است.
فغفوری خاطرنشان کرد: محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی و فلزات اساسی بیشترین گروه کالایی واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در این مدت است.

About Author