فعالیت ۷۰ واحد گردشگری در جاده تبریز- بستان‌آباد

علیرضا بایرام زاده در نشست گروه‌کاری گردشگری شهرستان بستان‌آباد، ورود دستگاه‌های اجرایی در پایش و مرتفع سازی مشکلات واحدهای پذیرایی جاده تبریز- بستان‌آباد را لازم دانست و افزود: در این زمینه نیازمند همکاری و همیازی دستگاه های مختلف استانی و شهرستانی هستیم.
وی اظهار داشت: محور گردشگری تبریز- بستان آباد به دلیل تعدد واحدهای گردشگری فعال اعم از رستوران، مجتمع گردشگری، سفره‌خانه، پارک آبی و سایر امکانات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بر همین اساس بازدیدهای میدانی متعدد از این اماکن صورت گرفته و جلسات کارشناسی برگزار شده است.
بایرام زاده اضافه کرد: برای مرتفع سازی مسائل و مشکلات واحدهای مذکور دستگاه‌های اجرایی به‌ صورت مشترک وارد عمل خواهند شد.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساماندهی رستوران‌ها، مجتمع‌های گردشگری و سفره‌خانه‌های سنتی در آذربایجان شرقی، با تقسیم‌بندی صورت گرفته طبق محورهای گردشگرپذیر استان، واحدهای پذیرایی جاده تبریز-بستان آباد به صورت مداوم در حال پایش و ساماندهی هستند.
بایرام زاده گفت: مقرر شده است رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های فوق در سه بخش، دارای پروانه بهره‌برداری، طی مراحل اداری کسب پروانه بهره‌برداری و فاقد پروانه بهره‌برداری دسته‌ بندی‌ شوند و پس از بررسی‌های لازم و احصای مشکلات موجود در منطقه، برای رفع مسائل مربوطه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فرمانداری، بخشداری، شبکه بهداشت، میراث فرهنگی و فرماندهی انتظامی شهرستان، اقدام کنند و از فعالیت واحدهایی که موفق به پروانه بهره‌برداری نشوند، جلوگیری خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، ۲۰ کیلومتر نخست جاده ۶۰ کیلومتری تبریز – بستان آباد در سال های اخیر به قطب رستوران ها و کافه رستوران های کلان شهر تبریز تبدیل شده و با توجه به اینکه مشتری و مخاطب اصلی آنها قشر جوان می باشد، افکار عمومی بر لزوم نظارت کافی و کامل بر فعالیت این واحدهای گردشگری تاکید دارد.

About Author