فقر در زیر پوست شهر برخوردار یزد

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان این که از محرومیت مرکز استان غفلت شده است، گفت: حدود ۳۰۰ خانوار نیازمند در خانه‌هایی با قدمت بالای ۱۰۰ سال اجاره‌نشین هستند.
به گزارش ساقی آذربایجان «محمد شجاعان» در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این که تمرکز فقرای شهر یزد در بافت قدیم و مناطق حاشیه شهر است، افزود: همواره از استان یزد به‌عنوان استانی برخوردار یاد می‌شود و متأسفانه از فقر زیر پوسته شهر یزد غفلت شده است، وضعیت فقرا و نیازمندان در برخی مناطق شهر یزد از دیگر مناطق محروم استان به‌ مراتب نگران‌کننده‌تر است.
وی با بیان این که بیشتر منازل قدیمی که نیازمندان در آن سکونت دارند، فوق‌العاده نامناسب و در حال فروریختن است و باید قبل از آغاز فصل سرما فکر اساسی برای آن‌ها برداشته شود، تصریح کرد: عوامل متعدد باعث شده تراکم فقرا در بافت قدیم به‌ ویژه در دو سال گذشته بیشتر از حاشیه شهر شود.
این مسئول ادامه داد: کمیته امداد منازل این گروه از جامعه هدف تحت حمایت را شناسایی کرده است و ضرورت دارد نهادها و سازمان‌های مرتبط و متولی امر مسکن همکاری لازم را با این نهاد برای ساماندهی این خانواده‌ها داشته باشند، اولویت نخست انتقال این خانواده‌ها به مکانی امن و سپس ساخت مسکن برای آنان است.
شجاعان تصریح کرد: در صورت تأمین زمین مناسب از طریق دستگاه‌ها وادارات متولی حتی در مناطق روستایی، کمیته امداد آمادگی دارد ساخت منازل مسکونی در ابعاد و متراژ کم با مشارکت خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و مؤسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با امر مسکن و همچنین نقش‌آفرینی ویژه خانوارهای تحت حمایت از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه را آغاز و به سرانجام رساند.
«غلامحسین دشتی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: کمیته امداد محورهای همکاری با این شورا را در قالب سند جامع فقرزدائی ارائه کند تا تصمیمات اصولی برای خدمت‌رسانی بهتر به نیازمندان با تعامل و هم‌افزایی اتخاذ شود.
، وی بابیان اینکه باید فقر در یزد با توجه به ظرفیت‌های موجود به صفر نزدیک شود، افزود: تعداد زیادی از یزدی‌های کارآفرین و سرمایه‌دار مقیم استان‌های دیگر هستند که باید شناسایی شوند و از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

About Author