فقر فضای سبز در تبریز

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز در تبریز لازم است، گفت: طبق سیاست‌های طرح جامعه، توسعه فضای سبز در داخل محدوده شهری و بافت قدیمی شهر به سختی جلو می‌رود.

جبارعلی ذاکری، معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح فاز دوم سیستم دداستینگ کوره‌های ذوب القایی اظهار کرد: دستگاه‌هایی اجرایی موکلف است بخش درختان، محیط زیست و بخش‌های سرسبز شهری را مراقبت کنند.

وی افزود: گزارش‌های متنوعی در خصوص وضعیت نگهداشت فضای سبز را داریم و همیشه در حال رصد نیز هستیم.

ذاکری با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز در تبریز لازم است، گفت: طبق سیاست‌های طرح جامعه، توسعه فضای سبز در داخل محدوده شهری و بافت قدیمی شهر به سختی جلو می‌رود و اینکه فکر کنیم سرانه فضای سبز رشد قابل توجهی بگیرد یک نگاه بسیار ایده‌آل و تقریبا غیرقابل قبول است.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته برای افزایش سرانه فضای سبز با شهرداری تبریز تعاملاتی داشتیم که با همراهی خوب شورای شهر روبه‌رو شدیم به‌طوریکه ۵۰ هکتار از باغات لاله حفظ و احیای باغات آن در کمیسیون تصویب شد و تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ یک گزارش خوب از این طرح خواهید شنید.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ایجاد فضای سبز کمربندی شهید کسایی و کمربندی سوم (قطعه ۶ تبریز به ارومیه)در فاز اول به بهره‌داری خواهد رسید و با توجه به اینکه آن محدوده پرترافیک و آلوده است، قطعا این طرح در کاهش آلودگی کمک شایانی خواهد کرد.

وی یادآور شد: توسعه عینالی نیز دیگر طرح مورد اجراست، چراکه ما به دنبال افزایش سرانه فضای سبز هستیم و حتی در صورت امکان در داخل بافت سنتی و حاشیه‌ این کار را انجام خواهیم داد.

ذاکری بیان داشت: ما چندین شهر در استان داریم که به باغ شهر معروف هستند و وظیفه داریم این نام را در آنها احیا و یا حفظ کنیم.

وی با اشاره به دو پروژه مورد بهره‌برداری در بناب، متذکر شد: بناب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد، از این‌رو محدودیت‌هایی در مصارف آب دارد که با این محدودیت‌های همه کار برای حفظ محیط زیست و اقدامات الگوسازی انجام داده است.

About Author