فقط دانشجویان خوابگاهی واکسینه شدند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از واکسیناسیون اغلب دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه خبر داد.

دکتر شعله خداداد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن  بیان این مطلب، در مورد فرآیند واکسیناسیون در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: واکسیناسیون در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به صورت منسجم در داخل دانشگاه طی روزهای ۲ و ۳ شهریور ماه انجام شد و طی آن، به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان حدودا ۷۶۰ دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق شد.

وی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان گفت: مقرر شده که واکسیناسیون دانشجویان از اواخر شهریور و با برنامه‌ریزی بر اساس سال ورودی دانشجویان صورت گیرد. اما با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان خوابگاهی ما به کووید-۱۹ مبتلا شدند و این موضوع سبب ایجاد نگرانی‌های متعدد در مورد اپیدمیک شدن بیماری در خوابگاه‌های دانشگاه شد. به  همین دلیل توانستیم با رایزنی‌هایی که با معاون بهداشت دانشگاه شهید بهشتی داشتیم، مجوز تزریق واکسن به دانشجویان خوابگاهی را دریافت کنیم.

دکتر خداداد با اشاره به حضور حدود ۳۰۰ دانشجوی خوابگاهی در این دانشگاه،‌ افزود: توانستیم در تاریخ ۳ شهریور واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی که غالبا در مقاطع دکتری هستند را انجام دهیم. البته ممکن است تعداد کمی از دانشجویان خوابگاهی واکسن نزده باشند چراکه شرط واکسیناسیون دانشجویان، موافقت آنها است و تعدادی از این دانشجویان به دلیل نوع واکسن تمایلی به تزریق نداشتند ولی در کل جمعیت غالب دانشجویان خوابگاهی ما واکسن زده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در این دانشگاه دو نوع واکسن سینوفارم و برکت در اختیار افراد قرار داده است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون اساتید به طور رسمی از تاریخ ۱۴ مرداد در کشور آغاز شد. ولی یک سری از اعضای هیات علمی، به دلیل شرایط سنی، پیش از آغاز واکسیناسیون اساتید، واکسن خود را دریافت کرده بودند. بنابراین با آغاز واکسیناسیون در دانشگاه، زمان تزریق دوز دوم واکسن این اساتید فرا رسیده بود که در دانشگاه دوز دوم خود را دریافت کردند. باقی اساتید نیز دوز اول واکسن را دریافت کردند که امیدواریم در اواخر شهریور ماه دوز دوم آنها نیز در مرکز سلامت دانشگاه تزریق شود.

About Author