لباس‌هایتان را با فلفل سیاه بشویید

یکی از مشکلاتی که ممکن است همه ما با آن روبه‌رو شده باشیم شستن لباس‌ها و رنگ‌ دادن و تمیز کردن و ازبین‌بردن لکه‌های آن‌هاست. در این مطلب ترفندی جالب برای شستن لباس‌ها به شما آموزش می‌دهیم.

همه ما در زندگی با مشکلاتی در شستن لباس‌ها روبه‌رو شده‌ایم. بار‌ها شاید برای هر یک از ما رخ داده باشد هنگامی که در ماشین لباس‌شویی را باز می‌کنیم با صحنه دلخراشی روبه‌رو شویم صحنه‌ای که لباس‌های مورد علاقه‌مان به رنگی عجیب بدل شده‌اند و قابل استفاده نیستند.

این مشکل در مورد شستن لباس‌های سیاه هم وجود دارد. ممکن است بار‌ها دیده باشید که لباس‌های سیاه پس از شستشو رنگ خود را تا اندازه‌ای از دست می‌دهند و یا رگه‌هایی از پودر ماشین لباس‌شویی روی آن‌ها باقی می‌ماند که صحنه ناخوشایندی به‌وجود می‌آورند.

در این مطلب می‌خواهیم ماده‌ای را به شما معرفی کنیم که ممکن است از شگفتی دهانتان باز بماند. باید بگوییم که شما می‌توانید برای شستن لباس‌ها از فلفل استفاده کنید. فلفل سیاه در رنگ لباس اثر زیادی دارد و آن‌ها را با همان رنگ و شکل و شمایل نگه می‌دارد.
در ادامه به بررسی شستن لباس‌ها با فلفل سیاه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا باید از فلفل سیاه در شستن لباس‌ها استفاده کنیم؟

به گزارش رویداد۲۴ خرید لباس ضمن این‌که هزینه زیادی را به ما تحمیل می‌کند و زمان زیادی را باید برای خرید تن‌پوشی که مورد علاقه‌مان است صرف کنیم به محیط زیست هم آسیب می‌زند و خرید مدام لباس سبب افزایش مصرف‌گرایی در دنیا می‌شود بنابراین یکی از اقتصادی‌ترین و البته اخلاقی‌ترین روش برای داشتن لباس‌هایی که داریم این است که از آن‌ها خوب مرافبت کنیم.

یکی از راه‌ها برای مراقبت از لباس‌ها روشیست که برای شستن آن‌ها به کار می‌بریم و استفاده می‌کنیم. بر کسی پوشیده نیست که شستن لباس و روشی که برای این کار استفاده می‌شود در طول عمر آن تاثیر زیادی دارد.

لباس‌هایتان را با فلفل سیاه بشویید

فلفل سیاه با لباس‌ها چه می‌کند؟

فلفل سیاه لکه‌های لباس را از بین می‌برد

باید بدانید که این ماده طبیعی دشمن لکه‌های لباس است و آن‌ها را از بین می‌برد. فلفل سیاه در واقع عملکردی شبیه به کاغذ سنباده دارد و در ماشین لباس‌شویی این‌گونه عمل می‌کند بنابراین لکه‌های لباس را از بین می‌برد؛ بنابراین بهتر است این بار اگر لباسی دارید که لک دارد در ماشین لباس‌شویی چند فلفل سیاه بیندازید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.

‌فراموش نکنید برای لباس‌های سیاه و رنگی از فلفل استفاده کنید و از به کار بردن آن با لباس‌های سفید خودداری کنید.

ثبات رنگ لباس‌ها با فلفل سیاه

فلفل سیاه ویژگی جالبی دارد و آن این است که رنگ لباس را ثابت نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد به دیگر لباس‌ها رنگ دهد.

جالب این‌جاست که اگر لباس‌هایتان تغییر رنگ داده و رنگشان رفته است هنگام شستشوی آن‌ها یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را به شوینده‌های لباسشویی معمول خود بیفزایید. پس از فرایند شستشو خواهید دید که رنگ اصلی به لباستان برگشته است.

لباس‌هایتان را با فلفل سیاه بشویید

فلفل سیاه و جلوگیری از فرسوده‌شدن لباس

فلفل سیاه و استفاده از آن در فرایند شستشوی لباس‌ها مانع از پوسیدگی و فرسودگی تدریجی لباس می‌شود.

یکی از دلایل فرسودگی لباس‌ها این است که مواد شوینده در بافت و لابه‌لای آن باقی می‌ماند و به مرور سبب پوسیده‌شدن آن‌ها می‌شود و فلفل سیاه سبب می‌شود این مواد از لابه‌لای این بافت خارج شوند.



برای جلوگیری از فرسودگی لباس‌ها در ماشین لباسشویی یک قاشق چای‌خوری فلفل بریزید و با کم‌ترین درجه حرارت لباس‌ها را بشویید، همان‌گونه‌که اشاره کردیم فلفل کمک می‌کند که ذرات کوچک مواد شوینده از پارچه خارج شده و داخل آن باقی نماند.

از چروک‌شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند

کسانی‌که از این ماده برای شستن لباس استفاده کرده‌اند براساس تجربه گفته‌اند که کاربری آن در ماشین لباس‌شویی به چروک‌نشدن لباس‌ها هم کمک فزاینده‌ای می‌کند.

لباس‌هایتان را با فلفل سیاه بشویید

روش استفاده از فلفل سیاه در شستن لباس

تاکنون حتما باید کنجکاوی‌تان برای به کاربردن فلفل به هنگام شستن لباس‌ها تحریک شده باشد، اما کمی شکیبا باشید و دفت کنید. این کار هم روش خود را دارد بنابراین به ادامه مطلب خوب دقت کنید.

ابتدا باید فلفل سیاه را خوب آسیاب کنید تا دانه‌های آن بزرگ نباشد.

دو قاشق غذاخوری از آن را داخل مخزن پودر ماشین لباس‌شویی بریزید.

از این پس کار خاص دیگری نباید انجام دهید و فلفل با برنامه شستشویی که به ماشین می‌دهید کار خود را انجام می‌دهد.

About Author