لزوم اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با هدف ترغیب اشتغالزایی در البرز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت: اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با هدف ترغیب اشتغالزایی در استان انجام شود.
به گزارش ساقی آذربایجان،رضا جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در جلسه کمیته استانی بررسی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و سرپرستان امور شعب بانک‌های استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد؛ گفت: اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با هدف ترغیب اشتغالزایی در استان البرز انجام شود.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از ۸.۳ درصد به ۷ درصد از جمله دغدغه‌های استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان البرز می‌باشد که امید است با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان البرز شاهد کاهش نرخ بیکاری استان در سال جاری باشیم.
وی افزود: ما باید تولیدکنندگان و صاحبان طرح‌های تولیدی را ترغیب نمائیم تا با هدف ایجاد اشتغال در سطح استان نسبت به دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اقدام کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان خواست تا گزارش وضعیت پروژه‌های مصوب در کمیته استانی جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه را پیش و پس از پرداخت تسهیلات بانکی به دبیرخانه کمیته مذکور که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز مستقر است؛ ارائه کنند.
در ادامه این جلسه، هامان حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز بر لزوم ارائه افق صادراتی سالانه توسط تولیدکنندگان و نیز نظارت دستگاه‌های اجرایی استان بر ارقام ارائه شده در افق صادراتی تولیدکنندگان تاکید کرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر انجام پروژه‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱و با عنایت به اینکه استفاده از دانش‌های نوین در کسب و کار از جمله شاخص‌های اصلی توسعه می‌باشد؛ از دستگاه‌های اجرایی استان البرز خواست تا به محقق شدن موضوع اقتصاد دانش بنیان بیش از پیش توجه کنند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز به پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: استانداری البرز در حوزه گردشگری به دنبال تهیه و تدوین طرح جامعی است تا بتوان از تمامی پتانسیل‌های استان اعم از کویرگردی، بوم گردی و پیست اسکی دیزین بطور همزمان استفاده کرد.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر به طرح‌های ارائه شده در حوزه کسب و کارهای خرد و کلان در حوزه صنایع دستی استان البرز شد.

About Author