لغو پروازهای فرودگاه‌ اردبیل تا ۶۵ درصد کاهش می‌یابد

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور گفت: لغو پرواز در فرودگاه اردبیل با راه‌اندازی باند اصلی و تجهیزات مناسب تا ۶۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش ساقی آذربایجان سیاوش امیرمکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بازدیدی که از باند اصلی فرودگاه اردبیل به همراه وزیر راه و شهرسازی داشتیم، قرار شد هر چه سریع‌تر تجهیزات و امکانات فرودگاه نصب و با مجهز شدن این فرودگاه به سیستم روشنایی کت دو، تا دو ماه آینده امکان برقراری پروازها به شکل مطلوب و مناسب فراهم آید.
وی تصریح کرد: فرودگاه اردبیل جز سه فرودگاه منتخب کشور است که از سیستم روشنایی کت دو برخوردار خواهد شد که تا ۲۰ روز آینده باند اصلی بدون روشنایی امکان نشست و برخاست هواپیماها را خواهد داشت و تا دو ماه آینده نیز با نصب این سیستم مشکلات و نارسایی‌ها در این فرودگاه به صورت کامل رفع خواهد شد.
مدیرعامل فرودگاه‌های کشور ضرورت احداث سوله تعمیراتی در فرودگاه اردبیل و همچنین نصب سیستم روشنایی در فرودگاه پارس‌آباد را یادآور شد و گفت: قرار شد فرودگاه اردبیل به زیرساخت یخ‌زدایی در باند اصلی مجهز شود تا شرایط نشست و برخاست هواپیماها را با ایمنی بیشتر شاهد باشیم.
امیرمکری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در فرودگاه اردبیل جابجا می‌شوند که ما سعی می‌کنیم سرویس‌دهی مناسبی را به این مسافران داشته باشیم که قطعاً با احداث ترمینال و سایر زیرساخت‌ها در این زمینه تلاشی مؤثر خواهد شد.
مدیرعامل فرودگاه‌های کشور در مورد جایگاه سوخت فرودگاه پارس‌آباد نیز خاطر نشان کرد: قرار شد با توافق شرکت فرودگاه‌های کشور و استانداری اردبیل جایگاه سوخت در فرودگاه پارس‌آباد احداث شود که در این زمینه ما عهده‌دار بخش ابنیه بوده و استانداری اردبیل با همکاری وزارت نفت زیرساخت‌ها، تأسیسات و تجهیزات مناسب را راه‌اندازی خواهد کرد.
مدیرعامل فرودگاه‌های کشور در مورد راه‌اندازی شرکت ایرلاین مختص استان اردبیل اضافه کرد: این درخواست در شورای عالی هواپیمایی کشور مطرح شده و در حال بررسی است که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد تا مقدمات شکل‌گیری شرکت ایرلاین سبلان با خرید هواپیما و سایر تجهیزات فراهم آید.

About Author