لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

پربیننده‌ترین فیلم‌های جهان، آثاری هستند که در زمان اکران با استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبان روبرو می‌شوند و در گیشه فروش چشمگیری دارند. در این مقاله، لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان را برای شما به ارمغان خواهیم آورد.

پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما، فیلم‌هایی هستند که در زمان اکران با فروش بسیار خوبی روبرو می‌شوند و موفقیت تجاری قابل توجهی دارند. این فیلم‌ها ممکن است با بودجه‌های کلان ساخته نشده باشند و برخی از آن‌ها با هزینه‌های اندک نیز توانسته‌اند در گیشه فروش قابل توجهی داشته و استقبال مخاطبان را به دست آورند. عوامل متعددی مانند استفاده از بازیگران معروف و جذاب، کارگردانی حرفه‌ای، فیلمنامه‌ی جذاب و سایر عوامل، در میزان فروش یک فیلم تأثیر قابل توجهی دارند.

فیلم آواتار – Avatar

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

داستان فیلم “آواتار”، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ جهان، درباره تصرف و اشغال پندورا توسط زمینیان است که منجر به نابودی محیط زندگی سیاره ناوی‌ها می‌شود و این امر حیات ناوی‌ها را به خطر می‌اندازد. در این شرایط، گروهی از دانشمندان انسان در آزمایشگاه به شبیه‌سازی بدن‌های ناوی‌ها می‌پردازند.

فیلم انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

داستان فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی”، که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ است، در واقع ادامه‌ای است بر سه سری قبلی خود یعنی “انتقام‌جویان”، “انتقام‌جویان: عصر اولتران” و “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت”. این چهارگانه جذاب درباره تشکیل سلسله‌های ابرقهرمانی و تصاحب جهان است و نبردی که بین این سلسله‌ها برای به دست آوردن قدرت رخ می‌دهد را به تصویر می‌کشد.

فیلم آواتار: راه آب – Avatar: The Way of Water

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

یکی از جدیدترین فیلم‌هایی که در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد، فیلم “آواتار ۲” یا “آواتار: راه آب” است. این فیلم، که ادامه‌ای بر فیلم “آواتار” سال ۲۰۰۹ است، داستان جیک سالی و خانواده‌اش را روایت می‌کند. آن‌ها با تهدید جدیدی از سوی انسان‌ها مواجه شده‌اند و از یکی از قبایل سرزمین پاندورا کمک می‌خواهند. این فیلم از پربیننده‌ترین فیلم‌های جهان است و در باکس آفیس رکورد‌های بسیاری را شکسته است. “آواتار ۲” پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما است که توانسته از مرز دو میلیارد دلار فروش عبور کند. پیشنهاد می‌کنیم این عنوان را از لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان جدید برای تماشا نادیده نگیرید.

فیلم سینمایی تایتانیک – Titanic

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

فیلم “تایتانیک” نیز یکی دیگر از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ محسوب می‌شود و اثری پرافتخار از جیمز کامرون است. قبل از ساخت فیلم “آواتار”، “تایتانیک” اولین فیلمی بود که به فروش میلیاردی دست یافت. این فیلم یک اثر عاشقانه و حماسی است و به عنوان یکی از شاهکار‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. بودجه اولیه‌ای که برای ساخت این فیلم صرف شد، ۲۰۰ میلیون دلار بود. “تایتانیک” از پرفروش‌ترین فیلم‌های عاشقانه جهان است. داستان فیلم درباره غرق شدن کشتی تایتانیک است و پیش از غرق شدن آن، داستان‌هایی که درون آن اتفاق می‌افتد را به تصویر می‌کشد.

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد – Star Wars: The Force Awakens

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

فیلم “جنگ ستارگان” در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ در مقام پنجم قرار دارد. این فیلم یک محصول از کشور آمریکا است و در ژانر حماسی و علمی-تخیلی ساخته شده است. این فیلم، هفتمین قسمت از مجموعه نه فیلمی “جنگ ستارگان” است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود. فیلم “جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” نیز در ادامه قسمت‌های پیشین خود، داستان نبرد و جنگ بین شخصیت‌های داستان در یک کهکشان دوردست را به تصویر می‌کشد. سری فیلم‌های “جنگ ستارگان” همواره در بین پرفروش‌ترین فیلم‌های خارجی جهان قرار داشته است.

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت – Avengers: Infinity War

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

فیلم “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت” نیز یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ محسوب می‌شود و در واقع نسخه سوم از سری محبوب فیلم‌های “انتقام‌جویان” است. این فیلم بازخورد‌های مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده و مورد استقبال قرار گرفته است. “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت” همچنین در فهرست پرهزینه‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان قرار دارد و بودجه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن صرف شده است. داستان این فیلم ادامه‌ای است بر سری قبلی خود و روایت‌گر اتفاقات جدیدی است. با توجه به اینکه در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان، فیلم‌های علمی-تخیلی بیشتر جایگاه‌های برتر را اشغال کرده‌اند، می‌توان گفت که علاقه‌مندی مخاطبان به این ژانر بسیار بالا است.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – Spider-Man: No Way Home

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

داستان فیلم “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت” که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ است، درباره زمانی است که همه پیتر پارکر را به عنوان شخصیت عنکبوتی می‌شناسند. در این فیلم، پیتر پارکر به دکتر استرنج معروف می‌شود تا به کمک او وضعیت را درست کند. اما با باز شدن در‌های به دنیا‌های موازی، وضعیت قابل تصوری نخواهد داشت و به تبع آن، وضعیت برای پیتر پارکر بدتر می‌شود.

فیلم دنیای ژوراسیک – Jurassic World

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

داستان فیلم “دنیای ژوراسیک” ۲۳ سال پس از وقوع و نابودی پارک ژوراسیک روایت می‌شود. این اثر، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان است و به صورت بازسازی ساخته شده است، به طوری که مردم دوباره می‌توانند این فیلم را تماشا کنند. در این فیلم، یک دایناسور جدید و گوشتخوار به پارک اضافه شده است. اما به دلیل یک خطای کوچک از سوی مسئولان، این دایناسور از محوطه خود فرار کرده و در کل پارک آزادانه جابجا می‌شود.

فیلم شیرشاه – The Lion King

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

فیلم “شیرشاه” نیز یکی دیگر از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان است که محصول کشور آمریکا بوده و در ژانر درام و موزیکال ساخته شده است. فیلمنامه این پرفروش‌ترین فیلم جهان بر اساس انیمیشن کلاسیک “شیرشاه” سال ۱۹۹۴ نوشته شده است و به همین دلیل در زمان اکران، فروش بسیار خوبی در گیشه داشته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. بودجه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار نیز برای ساخت این فیلم صرف شده است. “شیرشاه” پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی دنیا در سبک لایواکشن است، یعنی از بازیگران واقعی استفاده می‌کند به جای کاراکتر‌های انیمیشنی.

فیلم انتقام جویان مارول – Marvel’s The Avengers

لیست پر بیننده‌ترین فیلم‌های جهان

فیلم “انتقام‌جویان” مارول نیز در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان قرار دارد و اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های “انتقام‌جویان” است. این فیلم همچنین با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و به موفقیت تجاری دست یافته است. بودجه‌ای معادل ۲۲۰ میلیون دلار برای ساخت این فیلم صرف شده است و این اثر محصول شرکت‌های والت دیزنی پیکچرز و مارول استودیوز است.

About Author