ماجرای واگذاری ساختمان مرکزی آتش نشانی تبریز به یک نهاد نظامی ! / عضو شورای شهر: آقای شهردار باید پاسخگو باشد !

توسعه شهرها در دنیای جدید الزامات خاص خود را دارد و از جمله این ضروریات که به نوعی حفظ سلامت شهروندان هم به آن بستگی دارد، وجود ایستگاه های آتش نشانی است. کلانشهر تبریز مثل عمده حوزه ها در این فقره نیز با چالش مواجه است و تعداد ایستگاه های آتش نشانی و امکانات بروز اطفاء حریق با میزان جمعیت و بزرگی شهر چندان تناسبی ندارد.
به گزارش ساقی آذربایجان، اخیرا خبری در رسانه ها مبنی بر تخلیه ایستگاه مرکزی آتش نشانی تبریز واقع در اول خیابان بهادری و واگذاری آن به یک نهاد نظامی منتشر شد! تخلیه این مکان در حالی اتفاق می افتد که در عمده کلانشهرهای کشور مهم ترین ایستگاه این سازمان در هسته مرکزی شهر قرار دارد و از این رو و در همین ارتباط و چند و چون قضیه و صحت خبر از روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز جویا شدیم.
وی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان ضمن اشاره به اینکه پیش تر از این موضوع خبر نداشته و شخص آقای شهردار باید در این رابطه پاسخگو باشد گفت: در این ارتباط و همزمان با انتشار خبر چند تن از همکاران ما در شورا توضیحاتی داده اند. باید بگویم که این موضوع که تخلیه این ایستگاه آتش نشانی به جهت واگذاری آن به یک نهاد نظامی بوده، صحت ندارد. شهرداری در این رابطه اعضای شورا را در جریان نگذاشته و برای اطلاع دقیق باید از خود آقای شهردار در این رابطه جویا شوید. به ما اطلاع نداده اند و هر چه در این رابطه می دانیم به جهت تحقیقات خودمان است!
به شخصه همان روز که اطلاع یافتم چرایی جابجایی را از شهردار جویا شدم که ایشان گفتند: این ایستگاه جزو ساختمان های فرسوده است و دلیل تخلیه آن ایمن سازی و نوسازی آن است و حتی در محوطه ایستگاه نیز قرار بر این شده تا پارکی احداث شود تا به جهت مجاورت با برج تاریخی یانقین کمی به چشم بیاید. لذا ستاد فرماندهی آتش نشانی به آخر لاله و ساختمان شرکت بهره برداری قطار شهری به صورت موقت منتقل شده است.
اما در رابطه با واگذاری آن به یک نهاد نظامی هم باید بگویم که طبق تفاهم نامه ای که بین شهرداری و این نهاد نظامی وجود دارد قرار بود تا شهرداری مکان موقتی برای بخش ستادی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان در اختیار این کنگره قرار دهد و چون فعلا این مکان خالی بود نه به خواست آن نهاد نظامی که به تصمیم شهرداری این مکان فعلا برای انجام امورات ستادی این کنگره در اختیار آنان قرار گرفته است و این خبر که این مکان تغییر کاربری داده شده و به یک نهاد نظامی جهت مصارف نظامی داده شده، ابدا صحت ندارد.
وی افزود: البته باید بگویم که بهتر بود تا آقای شهردار شخصا در این رابطه روشنگری نماید که دقیقا برنامه شان برای این ایستگاه چیست تا شائبه های انچینینی هم در افکار عمومی ایجاد نشود.

About Author