ماشین سازی تیمی که فقط بیانیه می‌دهد

به گزارش ساقی آذربایجان، طی هفته گذشته این تیم دو بیانیه جداگانه در مورد اتفاقات پیرامون خود صادر کرده که با بازخوانی آن، این نکته برجسته تر می شود که مدیران این تیم همچنان به دنبال نبش قبر و انداختن ناکامی های دو فصل اخیر به گردن مسئولان قبلی و افراد غیرمسئول در تیم هستند.

در بیانیه نخست این تیم قدیمی و ریشه دار فوتبال تبریز، این سئوال مطرح شده که چرا زنوزی (مالک قبلی) ثبت رسمی ماشین سازی را انجام نمی دهد؟ و چرا نصیرزاده خواهان انحلال این تیم است؟

در این بیانیه آمده است: بر اساس شواهد موجود، آقای زنوزی به دلیل مشکلات بسیار از جمله داشتن بدهی مالیاتی بسیار و اطلاعات غلطی که از سوی برخی مدیران وقت تیم در اختیار وی قرار داده شده و همچنین پرونده “کوتینکو” بازیکن خارجی تیم در زمان آقای هوشنگ نصیرزاده و بدهی های بالا در این زمینه، حاضر به حل قانونی مشکل این تیم نیست.

به گزارش ایرنا، زنوزی در اواسط  فصل بیستم از ادامه تیمداری و حمایت از ماشین سازی انصراف داد و مالکیت این تیم با تشکیل جلسه ای که به امضا مسئولان فوتبال استان نیز رسید به یونس قربانی سپرده شد و درهمان فصل ماشین سازی به لیگ دسته یک سقوط کرد.

این پایان ماجرا نبود و ماشین سازی با ادامه روند بد خود در لیگ یک، راه سقوط به دسته ۲ و انحلال را پیش گرفت که منجر به تشکیل جلسات برای واگذاری مالکیت تیم به یکی از سمن ها شد اما در پایان، یونس قربانی همچنان مالک این تیم باقی ماند و ظاهرا وی نمی خواهد و یا نمی تواند از این سودا دل بکند.

در ادامه این بیانیه که در صفحه مجازی این باشگاه منتشر شده که چون بدهی به کوتینکو خیلی بالاست از این رو هشنگ نصیرزاده به دنبال انحلال باشگاه و شانه خالی کردن از پرداخت بدهی این بازیکن شده و همین امر پنجره نقل و انتقالات ماشین سازی را بسته نگه داشته است.

در این بیانیه این سئوال مطرح شده که مدیران قبلی باشگاه چه سودی از انحلال باشگاه می برند آیا مسائل پشت پرده ای نیز وجود دارد؟

به تازگی و در سفر وزیر ورزش به شهرستان میانه و بازدید از طرح ها ورزشی آن، آقای سجادی اعلام کردند که خبرهای خوشی برای ماشین سازی در راه است و طبق شنیده ها این اخبار به مجتمع مس سونگون مرتبط است و شاید این مجتمع از ادمه حیات این تیم قدیمی حمایت کند.

یونس قربانی، مالک باشگاه پس از حضور وزیر ورزش در مطلبی که در صفحه مجازی باشگاه اعلام کرد: پس از ۱۷ ماه کارشکنی از سوی برخی افراد، محوز بازی این تیم در لیگ دسته دو نیز صادر نشد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته با حضور در وزارت ورزش و جوانان و تشکیل جلسه با معاون وزیر، جلسه ای با حضور وی و سرمایه گذار باشگاه صورت گرفت و مشکلات مطرح شد.

وی گفت: در این جلسه خواستار ثبت رسمی ماشین سازی از سوی زنوزی شدیم و معاون وزیر نیز قول دادند تا موضوع را از طریق مقامات استانی پیگیری کنند تا هرچه زودتر مشکل این تیم قدیمی تبریز برطرف شود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در حال حاضر در گرداب و بحرانی افتاده که نتیجه ای جز سقوط این تیم به دسته های پایین تر و حذف از رقابت های لیگ دسته دو ندارد.

این تیم که در گروه اول لیگ دسته دو حضور دارد در سه هفته گذشته و به دلایل و بهانه های مختلف موفق به بازی با حریفان نشده و در مصاف با مس سونگون، اترک بجنورد و ویستا توربین به دلیل عدم حضور در میدان، سه بر صفر بازنده شده و طبق قوانین اگر تیمی در دو بازی به طور غیرموجه در زمین بازی حاضر نشود از رقابت ها کنار گذاشته شده و به دسته پایین سقوط می کند.

امیدواریم مسئولان ورزش استان و هیات فوتبال، هرچه سریع تر تکلیف این تیم ریشه دار تبریز را مشخص کنند تا هواداران و علاقه مندان این تیم بیش از این شاهد خرد شدن تیم محبوبشان نباشند.

About Author