مالکیت تیم تراکتور باید به کارخانه برگردد

کارشناس و پیشکسوت فوتبال تبریز با بیان اینکه مالکیت تیم فوتبال تراکتور باید به کارخانه برگردد، گفت: همانگونه که دیگر تیم های صنعتی از فوتبال حمایت می کنند این تیم نیز باید از سوی کارخانه تراکتور که یک گروه صنعتی است مورد حمایت کامل قرار گیرد.

اصغر اعتباری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که حیات فوتبالی تراکتور ادامه یابد این اتفاق باید بیافتد و مسئولان استانی نیز باید اقدامات این کار را فراهم کرده و وقت بگذارند و مشکل تراکتور را به طور ریشه ای رفع کنند در غیر این صورت بلایی که سر ماشین سازی و گسترش فولاد آمد در تراکتورسازی نیز تکرار می شود.

وی ادامه داد: مگر تیم هایی بزرگ دیگر دست اشخاص هستند که تراکتور با این همه هوادار و علاقه مند، دست یک نفر است.

اعتباری اضافه کرد: خوردن هفت گل در بازی آخر مقابل استقلال چه معنایی می تواند داشته باشد؟ این موضوع نشان داد که تراکتور مدیر ندارد بازیکنانی که کم کاری کردند و هفت گل خوردند امروز برای تمدید ۳۰، ۴۰ میلیارد تومان پول می خواهند و یکی در تیم نیست به این بازیکنان بگوید که برای پوشیدن پیراهن تراکتور باید هزینه پرداخت کنید نه اینکه برای این تیم پرطرفدار تعیین تکلیف کنید.

وی بیان کرد: در دوران گذشته، فوتبالیست ها به ویژه پیشکسوتان تبریز برای نام شهرشان به میدان می رفتند و پول همه چیز آنها نبود اما متاسفانه در فوتبال امروز، پول جای همه چیز را گرفته است.

اعتباری گفت: صاحب اصلی باشگاه تراکتور هواداران و پیشکسوتان و افرادی که برای این تیم خاک خورده اند، هستند و هیچ کس حق ندارند هرکاری دلشان خواست سر این تیم مردمی بیاورند.

وی ادامه داد: فوتبال و مدیریت آن باید به اهلش سپرده شود.

این پیشکسوت فوتبال با فاجعه بار خواندن شکست سنگین مقابل استقلال و خوردن هفت گل، ادامه داد: نصف بازیکنان باید از تیم کنار گذاشته شوند، اگر تیم در این بازی به میدان نمی رفت آبرومندانه تر بود.

اعتباری گفت: تراکتور افتخار آذربایجان است خیلی ها با این تیم زندگی می کنند با برد آن خوشحال و با باخت آن تا حد مرگ غمگین و ناراحت می شوند اما متاسفانه هیچ کسی پاسخگوی هواداران نبود و پس از شکست سنگین، باشگاه تنها به صدور بیانیه اعتذار بسنده کرد.

وی تاکید کرد: تراکتور تشکیلات یک تیم حرفه ای را ندارد کمیته فنی کاربلد و مشخصی ندارد از همین رو، سرمربی یا مدیرعامل هر بازیکنی را که دلشان می خواهد جذب می کنند بدون اینکه پاسخگوی عملکرد آن بازیکن باشند و این برای یک تیم لیگ برتری خطرناک است.

تیم فوتبال تراکتور در پایان رقابت های فصل بیست و دوم لیگ برتر با کسب ۵۲ امتیاز عنوان چهارمی را کسب کرد و با توجه به حذف استقلال از آسیا، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.

About Author