ط¯غŒط¯ط§ط± ظ†ظ…ط§غŒظ†ط¯ظ‡ ظ…ط±ظˆط¯ط´طھ ط¨ط§ ط±ط¦غŒط³ ع©ظ…غŒطھظ‡ ط§ظ…ط¯ط§ط¯ ط§ظ…ط§ظ… ط®ظ…غŒظ†غŒ ط±ظ‡£A£

ما مسئولین دنبال ماستمالی و ماله‌کشی برخی از اخبار هستیم

به گزارش ساقی آذربایجان، جلال رشیدی کوچی نماینده  استان فارس در مجلس شورای اسلامی درباره تفاوت نمایندگان تهرانی و شهرستانی گفت: عموماً تفاوت نمایندگان شهرستان‌ها با نمایندگان مراکز استان‌ها در این است که نمایندگان تهران و مراکز استان‌های بزرگ، بیشتر در فاز سیاسی هستند، پیگیر مسائل کلان مملکت هستند و در توییتر فعالیت دارند. جنس کار نمایندگان شهرستان خیلی فرق می‌کند. چون مردم در طول زمان به این نتیجه رسیده‌اند تنها جایی که باید مشکلاتشان را مطرح کنند و او باید مشکلاتشان را برطرف کند، نماینده مجلس است. چرا؟ چون نماینده مجلس یکسری قدرت‌ها و دسترسی‌هایی دارد که بقیه ندارند.

مسیر قانونگذاری کشور ما از ریل خارج شده

نماینده استان فارس گفت: با انتقاد از نمایندگان مجلس گفت: نمی‌گویم همه همکارانم اینگونه هستند ولی عموماً چون دغدغه‌های بسیار زیادی دارند، می‌توانم به ضرس قاطع بگویم خیلی از همکارانم و حتی خودم خیلی از طرح‌ها را واقعاً وقت نمی‌کنیم مطالعه کنیم و رویش دقت داشته باشیم. مجبور هستیم به بعضی از کسانی که وقت کرده‌اند این طرح‌ها را بخوانند اعتماد کنیم. این شده که  است. چاره‌اش این است که ما دو مجلس داشته باشیم. یک مجلس عوام که همین مشکلات را پیگیری کند و کار عوام مردم را راه بیندازد و یک مجلس قانونگذار داشته باشیم.

چرا طرح صیانت مدام رفت و آمد؟

رشیدی کوچی ضمن مطرح کردن پارادوکس نمایندگان گفت: ما خودمان را با طراحان طرح و آن کسانی که پشت طرح هستند دربیندازیم یا با مردم دربیفتیم؟ این است که شما می‌بینید ۱۸۵نفر امضا می‌کنند که طرح صیانت از دستور کار کمیسیون خارج شود، بعد که رای‌گیری می‌شود، ۱۱۰نفر رأی می‌دهند. شما می‌بینید که شفافیت آرا نمایندگان در مجلس قبل و همین مجلس در جلسه علنی یک رأی می‌آورد و در جلسه غیرعلنی یک رأی دیگر می‌آورد! یا طرح رتبه‌بندی، نهضتی‌ها، بازنشستگان و… چرا؟ چون تصمیمات براساس رأی آینده گرفته می‌شود، نه براساس مصالح کشور، نظام‌ و مملکت.چرا نمایندگان به شفافیت رأی نمی‌دهند؟ چون می‌گویند من اگر بنا بر استدلال و تشخصیم به یک طرحی یک رأی دادم و فردا رأیم پخش شد، دیگر در حوزه انتخابیه‌ام به من رأی نمی‌دهند.

رشیدی کوچی درباره سلبریتی بودن خودش گفت: اتفاقاً با این داستان خیلی از همکاران شوخی می‌کنند. من می‌خندم چون نه می‌توانم به آن‌ها خرده‌ای بگیرم و نه واقعاً حوصله بحث راجع به آن را دارم. این‌طور هم نبوده که بخواهم رفتار پوپولیستی داشته باشم. من اگر در اینستاگرام و توییتر فعال هستم دقیقاً به همین دلیل است که دنبال این ارتباط هستم و می‌خواهم نگاه‌های مختلف را راجع به موضوعات مختلف بدست بیاورم. حالا چرا بعضی از نمایندگان در این فضا فعال نیستند؟ چون زیاد در این فضا بد و بیراه می‌شنوند ولی من این را برای خودم حل کرده‌ام. آن استوری که برای خانم مهسا امینی گذاشتم، زیرش نوشتم هرچه بد و بیراه بگویید را می‌فهمم چون می‌دانم از سر خشم است؛ لذا ناراحت نمی‌شوم و این در مسیرم برای پیگیری خللی ایجاد نمی‌کند. ولی شما هرچه دلتان می‌خواهد بگویید.

وی اضافه کرد: مجلس باید به نماینده‌ها خانه سازمانی بدهد. بگوید حالا که تو آمده‌ای اینجا و نماینده شده‌ای، چهار سال بیا اینجا بنشین. اگر رأی آوردی باز هم بنشین و اگر رأی نیاوردی، برو به سلامت. اینکه ما به نماینده پول بدهیم و بگوییم برو برای خودت خانه پیدا کن، این کار درستی نیست. مگر ما چندتا نماینده در کشور داریم؟ من به یاد دارم که قبلاً مجلس این‌طوری بود.

رشیدی افزود: ما باید بپذیریم که مردم در حال حاضر نسبت به رسانه‌های رسمی که مورد تأیید دولت یا حاکمیت باشد، نگاه مثبتی ندارند و اخبارشان را ترجیحاً از شبکه‌های خارجی می‌گیرند. حرف آن‌ها را بیشتر از حرف صداوسیمای خودمان قبول می‌کنند. چرا که ما مسئولین و رسانه‌های مرتبط با ما، بعضاً نشان داده‌ایم که دنبال ماستمالی و ماله‌کشی برخی از اخبار هستیم.

About Author