مخالف الحاق روستاهای حاشیه شهر به تبریز هستم

استاندار آذربایجان ‌شرقی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تبریز را یکی از مصادیق نارضایتی شهروندان دانست و بر اهتمام مضاعف مدیریت شهری درخصوص جلوگیری از این پدیده نابهنجار تاکید کرد.

عابدین خرم استاندار آذربایجان ‌شرقی امروز در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، احیای بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین شهری را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار کرد: قوانین دست‌وپاگیر روند احیای این بافت‌ها را کند کرده که در این ارتباط با وزیر میراث فرهنگی ‌مکاتباتی انجام گرفته است.

عابدین خرّم همچنین ساخت‌وسازهای غیرمجاز را یکی از مصادیق نارضایتی شهروندان دانست و بر اهتمام مضاعف مدیریت شهری درخصوص جلوگیری از این پدیده نابهنجار تاکید کرد.

وی درخصوص الحاق روستاها به تبریز هم گفت: مخالف الحاق روستاهای حاشیه شهر به تبریز هستم، چرا که وقتی هویت فرهنگی و تاریخی روستاها حفظ می‌شود مشکلات کمتری نیز برای تبریز ایجاد می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد شهرداری تبریز در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: توسعه حمل‌ونقل در خیلی از حوزه‌ها باعث توفیقاتی برای شهر شده و در اولویت و نقطه توجه دولت نیز قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید سازوکار خاصی برای کاهش آلودگی هوای تبریز اتخاذ شود، گفت: هوای پاک یکی از موضوعات مهم شهری است و دولت نیز برنامه‌های متنوعی در حوزه محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا دارد.

خرّم با تاکید بر بحث سلامت شهروندان و مدیریت پسماندهای شهری، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان و دانشجویان مستعد برنامه‌های مطلوبی در این حوزه دارند که شایسته است مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: احداث کارحانه نوآوری هم از دیگر اقداماتی است که می‌توان از ظرفیت آن در بحث تولید و عملیاتی کردن دستاوردهای نخبگان بهره گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر در کنار اختلاف‌نظرها، تصمیم‌گیری‌‎های عاقلانه و کارهای مطلوبی انجام داده است، گفت: با همدلی و هماهنگی کارها روان‌تر پیش می‌رود و خوشبختانه شهردار تبریز هم از لحاظ فنی و اجرایی توان دارد و شورا باید از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کند.

وی، هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان را باعث تسهیل خدمات‌دهی به شهروندان دانست و گفت: تحقق مدیریت واحد و یکپارچه شهری از دغدغه‌های اصلی بنده بوده که متاسفانه در عمل شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نیستیم.

خرّم تاکید کرد: این امر نیازمند یک طرح مدون و دقیق است که شهرداری باید این ‌طرح را آماده کند.

استاندار آذربایجان شرقی، شورای ششم را جزو پاک‌دست‌ترین شوراهای شهر تبریز دانست و خاطرنشان کرد: قرارهای خدمت شهرداری تاثیر مطلوبی در رضایت شهروندان داشته و باید ادامه یابد.

وی، افزایش بودجه فرهنگی شهرداری تبریز را طی سال جاری قابل تقدیر ارزیابی کرد و افزود: شهرداری باید مبانی برنامه‌های فرهنگی خود را شرح داده و به طور مثال بگوید در حوزه حجاب چه برنامه هایی در دست اقدام دارد. اقدامات هدفمند و مستمر شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی می‌تواند موثر باشد.

شهردار تبریز هم در این نشست با قدردانی از حمایت و همراهی مدیریت ارشد استان از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر، گفت: تبریز در زمینه نوسازی تاکسی‌ها با نوسازی بیش از یک هزار دستگاه در کشور دارای رتبه نخست است و هم اکنون در حال آماده‌سازی لایحه‌ای برای نوسازی دو هزار دستگاه خودرو هستیم.

یعقوب هوشیار از احداث ۲۵ سالن چندمنظوره در مناطق کم‌برخوردار برای توسعه ورزش تا آخر شهریور امسال خبر داد و افزود: برای احیای ورزش‌های سنتی مانند ورزش‌های زورخانه‌ای نیز برنامه داریم.

وی درخصوص برنامه‌های شهرداری در حوزه مسکن نیز گفت: قرار گاه مسکن با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و احداث ۵ هزار مسکن سال گذشته ایجاد شد و در حال اخذ مجوز برای  احداث است.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز هم در این نشست دیدگاه‌های خود را درخصوص مسائل مختلف شهری بیان کردند.

About Author