مردم از مسایل معیشتی گلایه دارند!

-فرمانده سپاه عاشورا؛ ریشه یابی مشکلات اقتصادی را جزو مطالبات مردمی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی اعلام کرد و گفت: رسانه ها باید مطالبه گری کنند و با بیان منطقی و ارایه راهکارهای مناسب و علمی برای برون رفت از مشکلات کنونی دولت را یاری کنند.

سردار اصغر عباسقلی زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، افزود: مردم مهم ترین رکن اصلی کشور هستند و طی این ۴۵ سال علی رغم تحریم ها و فشارهای مختلف که حتی یک روز فارغ از آن نبوده ایم مردم جانانه ایستادگی کردند و قدمی عقب ننشستند هرچند نارضایتی هایی دیده می شود که  این نارضایتی ها نتیجه ناکارآمدی برخی مدیران ناشایست می باشد.

فرمانده سپاه عاشورا خاطر نشان شد: هرچند دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مصمم و جدی است اما باید اذعان کرد که مردم از مسایل معیشتی گلایه مند بوده و برای رفع این مشکلات مطالبه دارند که باید در این راستا فعالیت های وسیع تری به انجام برسد.

این فرمانده ارشد در سپاه عاشورا تلاش دولت برای ریشه کنی مشکلات را یکی از  اولویت های دستگاه اجرایی کشور دانست و ادامه داد: مبارزه با ویروس کرونا و کسب موفقیت ظرف چند ماه یکی از کارنامه های مهم و قابل توجه دولت است که این رویه باید در سایر حوزه ها نیز تعمیم داده شود.

عباسقلی زاده ترویج و گسترش روحیه بسیجی و جهادی در ارکان مختلف اجرایی کشور را ضامن بهبود شرایط کنونی بیان کرد و افزود: کارنامه بسیج در سال های پس از انقلاب اسلامی در حوزه ها و بخش های گوناگون نشان دهنده موفقیت فعالیت های جهادی است که این رویه باید در دستگاه های اجرایی نهادینه شده و بارور شود تا کسانی که روحیه خدمت نداشته و کارایی لازم را ندارند، کنار رفته و زمینه فعالیت برای نیروهای کاردان و فعال فراهم شود.

وی بسیج را مایه امنیت، آسایش، آرامش، عزت، اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی دانست و با بیان اینکه بسیج هر حوزه ای که وارد شده است کارنامه ای درخشان از خود باقی گذاشته است، یادآور شد: امنیت برون و درون کشوری کنونی حاصل تلاش های صادقانه و متعهدانه بسیجیان است تا زندگی عادی مردم بدون هیچ گونه مشکلی در داخل کشور جریان یافته و اقتصاد کشور دچار مختل نشود.

عباسقلی زاده تهدیدات دشمنان علیه ایران را همیشگی و بدون وقفه خواند و با اشاره به اینکه در ۴۳ سال گذشته همواره غربی ها از روی میز قرار داشتن گزینه های نظامی علیه کشورمان خبر داده اند اما هیچ گاه جسارت اجرای آنرا نداشته اند، گفت: این بازدارندگی از نتایج فعالیت های بسیج در حوزه های امنیتی است که امروز هیچ کشوری قدرت و جرات چپ نگاه کردن به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی همه مردم ایران را بسیجی توصیف کرد و با تاکید بر اینکه بسیج به هیچ عنوان انحصاری گروه و قشر خاصی نیست، پیشرفت های مختلف در حوزه های علمی،فناوری، پزشکی، بهداشتی و دفاعی را حاصل فعالیت های همه مردم در تخصص های گوناگون دانست که نشان می دهد تفکر و روحیه بسیجی در تمام مردم ایران جاری و ساری است.

عباسقلی زاده ولایی بودن، عاشق خدمت، صداقت در کار، جان برکف بودن و تعهد را از ویژگی های بارز بسیجیان دانست و ادامه داد: بر همین اساس بسیجیان امروز علاوه بر حوزه های امنیتی در امور عمرانی و محرومیت زدایی نیز وارد کارزار شده و در دور افتاده ترین نقاط کشور و استان با عزم راسخ برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

این فرمانده ارشد در سپاه عاشورا اطلاع رسانی از فعالیت های بسیج را یکی از مهمترین ماموریت های رده های مختلف سپاه عاشورا اعلام و اظهار کرد: رسانه ها به عنوان بازوان توانمند تبلیغاتی بسیج باید در کنار این نیروی مردمی بوده و با انعکاس اخبار و گزارشات مختلف آحاد مردم را از عملکردهای وسیع آن باخبر کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج از فردا، از اجرای یکهزار و ۲۲۰ برنامه مختلف و متنوع در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در اجرای این تعداد برنامه علاوه بر نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج در شهرها، روستاها و بخش های مختلف، تمام دستگاه های اجرایی نیز همراه بسیج خواهند بود.

فرمانده سپاه عاشورا اجرای تعداد ۱۴ عنوان طرح با اعتبار یکهزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در حوزه های مختلف آبرسانی، برق، ساخت خانه های محروم و طرح های کشاورزی و محرومیت زدایی را از جمله عملکرد بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون بیان کرد و خاطر نشان شد: بر همین اساس بسیجیان استان از زمان شیوع کرونا تاکنون در قالب ۱۴ فعالیت بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع خیران، دولت و سپاه به خانواده های نیازمند کمک کردند.

عباسقلی زاده ادامه داد: برنامه های فرهنگی، ورزشی، سیاسی، عقیدتی، هنری و اجتماعی یاد شده در قالب اقشار ۲۰ گانه و ۲۲ ناحیه بسیج آذربایجان شرقی اجرا می شود.

وی در پایان: آبرسانی به ۱۲۱ روستا در قالب بسبج آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، ساخت ۲۵ مرکز سلامت و ۱۶ خانه بهداشت،آموزش ۶۰ هزار نفر در روستاها توسط کارشناسان و پرستاران، بازسازی و تعمیر ۳۰ باب مراکز  مذهبی و مساجد،  سازماندهی۹۰ گلزار شهدا در شهرستان ها و روستاها، تعهد ساخت دوهزار مسکن ملی در سهند، ۲۵۰ واحد در مرند و آماده سازی ۱۳۲ هکتار زمین در مراغه و برخورداری ۸۱ خانوار از اجرای طرح حمایتی جهاد روشنایی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که توسط سپاه عاشورا انجام یافته است.

About Author