مسایل احساسی در فوتبال حرفه ای جایی ندارد

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به این که احساس و مسایل عاطفی در فوتبال حرفه ایجایگاهی ندارد، گفت: در این عرصه همه به فکرمنافع شخصی خود هستند و باید با برنامه ریزیبه اهداف از پیش تعیین شده، دست یافت.»
بیژنذوالفقارنسب« افزود: فوتبال حرفه ای شرایط وویژگی های خاص خود را دارد و باید بر اساس شرایط موجود در این عرصه گام برداشت. اینکه بخواهیم با احساس یا ایجاد مسایل عاطفی دراین راه گام برداریم انتظاری غیرمنطقی است و به سرانجام نخواهد رسید.وی ادامه داد: باشگاه هایی که برنامه دارند از قبل مسیر و هدفشان مشخص است و در زمانی که دور برگشت لیگ آغاز می شود.
به فکر رفع مشکلات خود در فصل آتی هستند و حتی بازیکنان یا کادر فنی مورد نظر خود را نیز انتخاب می کنند. طبیعی است هر چقدر پول و منابع مالی در اختیار باشد کار ساده تر است و این در جذب بازیکنان مورد نظر موثر خواهد بود.این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت پرسپولیس و بازیکنانی که از این تیم جدا شدند، گفت: شاید پرسپولیسی ها هم انتظار چنین اتفاقی را نداشتند، ۲ بازیکن تاثیرگذار این تیم از جمع سرخپوشان خارج شدند و این به دلیل همان شرایط فوتبال حرفه ای است. طبیعی است بازیکن و مربی به دنبال درآمد بیشتر و برنامه ریزی برای آینده حرفه ای خود است و زمانی که شما پیشنهادبه مراتب بالاتر با کیفیت و شرایط بهتری داریدآن را قبول خواهید کرد.
ذوالفقارنسب با تاکیدبر این که برخی از باشگاه ها با درک درست این موضوع مشاوران کاربلدی را در اختیار گرفته اند، تصریح کرد: در این شرایط هر فرد یا گروهی که بتواند درست تصمیم بگیرد و به موقع اقدام کند، موفق تر است، وقتی یک باشگاه رویه درست و سالمی را در پیش بگیرد در مسیر درستی گام بر خواهد داشت و می تواند انتظار موفقیت را هم داشته باشد.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط این تیم و بازی های پیش روگفت: در برهه ای هستیم که باید همه برنامه های تیم ملی اعم از دیدارهای دوستانه، برنامه های تمرینی، درخواست حضور بازیکنانی ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی و … مشخص شده باشد تا طبق برنامه کارها پیش برود. امیدوارم تیم ملی در دیدارهایی که پیش رو دارد موفق عمل کند وراهی جام جهانی شود.

About Author