مسیرگشایی های معطل مانده!

جلسه شورای شهر تبریز به ریاست روح الله دهقان نژاد در غیاب شهرام دبیری و همچنین با غیبت پرویز هادی، فریدون بابایی اقدم، حکیمه غفوری و شهرام دبیری برگزار شد.

روح الله دهقان نژاد در سخنان پیش از دستور خود بیان کرد: از حضور مردم شریف تبریز تشکر می کنم که بار دیگر در سرنوشت سیاسی خود شرکت کردند و از حق انتخاب خود استفاده کردند؛ هفته آینده چهاردهمین رئیس جمهور با انتخاب مردم انتخاب خواهد شد.

وی افزود: امروز، روز صنعت و معدن و آذربایجان شرقی هم از نعمت معدن برخوردار است.

نائب رئیس شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: روز مباهله پیامبر اثبات حقانیت پیامبر است و امیدواریم در این دنیا از زیارت و شفاعت آنان برخوردار باشیم.

 

دستور جلسه اول

دستور اول جلسه شورا به تجلیل از عوامل اجرایی پروژه پل شهید مالک رحمتی پرداخت.

دستور جلسه دوم

دستور دوم جلسه شورا به ارائه گزارش شهردار تبریز در خصوص تکالیف بودجه ای مسیر گشایی های مناطق دهگانه در سال ۱۴۰۳ پرداخت.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز در این رابطه تصریح کرد: در ایستگاه شماره ۶ تملکات تمام شده و عملیات اجرایی آنها شروع شده است؛ بعضی از مسیر ها زمانبر هستند و چندین مسیرگشایی عمده وجود دارد و تملکات به خوبی انجام شده است.

علی باغبان، عضو شورا نیز اظهار داشت: شهرداری چطور می تواند بودجه را جذب کند؟ چند مسیر طرح تفصیلی وجود دارد که مسیر گشایی آن ها باقی مانده است؟

حجت الاسلام برگی، عضو دیگر شورا در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مسیرگشایی‌های مهم که بیش از ۴۰ سال است معطل مانده است مسیرگشایی کوی فروردین است؛ در ادوار مختلف کارهایی برای این مسیرگشایی انجام شده اما نیمه کار رها شده است.

روح الله رشیدی، عضو شورا اظهار داشت: اگرچه هنوز در سه ماهه ابتدایی سال قرار داریم و درخواست عملکرد زود است اما شهرداری تملکات در حوزه مسیرگشایی را اعلام کند. مسیرگشایی‌های مختلفی در مناطق شهرداری وجود دارد که هیچ عملکردی برای آن ثبت نشده است.

وی تاکید کرد: یکی از مسیرگشایی‌هایی که پروژه بزرگی هم نیست مسیرگشایی خیابان سعیدی است که مردم از وضع آن ناراضی هستند.

احد صادقی، عضو دیگر شورا نیز خاطرنشان کرد: به اهالی منطقه کرکج قول داده ایم‌ تا مسیر گشایی آن منطقه را انجام بدهیم؛ در منطقه ۸ محله سنجران و در منطقه ۱ طرف های کوچه حسن فعلا مسیر گشایی ها انجام نگرفته است‌.

هوشیار، شهردار تبریز در ادامه تصریح کرد: در هر منطقه ای اولویت بندی کرده ایم تا یک پروژه، مسیر گشایی شود. تملک جزو پیچیده ترین و سخت ترین کارهاست و تمام تلاش ما این است طرف مقابل را راضی نگه داریم و این کار ما را سخت تر می کند.

وی در پایان اذعان داشت: تا پایان شهریورماه چندین مسیر گشایی تعیین تکلیف خواهد شد؛ پروژه‌ای مانند امامزاده امکان بودجه‌ای ندارد اما باز هم بخاطر مردم تا حد امکان آن را پیش برده‌ایم.

دستور جلسه سوم

در دستور سوم جلسه شورا، لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز اقاله قرارداد مشارکتی پروژه مجتمع مسکونی آپارتمانی باغ وزیر و مصالحه با رضایت طرفین جهت تعیین و تکلیف پروژه مذکور بررشی شد.

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

About Author