مشکل تامین داروهای حیاتی جانبازان جنگ تحمیلی

اختصاصی ساقی آذربایجان/ دکتر جلال معالی

هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم ، دست بجنبانید و بروید از انبار ادارات تصاویر خاک خورده دفاع مقدس و رزمندگان اسلام را پیدا کنید و گردگیری کرده و دم درب ورودی ادارات و اماکن و میادین سریع نصب کنید وبنرها را زودی بزنید و با دبدبه و کبکبه بگویید ما مدیون این دلاور مردان ایران عزیزمان هستیم!
ای کاش شهدای والامقام این خاک مقدس بودند و می دیدند که چقدر مسئولین با درایتی که دارند هر سال در هفته دفاع مقدس به یادشان می افتند و یک هفته یکریز از رسانه ملی گرفته تا جراید روزانه و هفتگی و…از شجاعت و خاطرات جبهه و جنگ صحبت کنند و تلویزیون و رادیو هم که نور علی نور هست بدون شک ‌.
دکور های زیبا و تصاویر ماندنی در ویدئو وال و ….
بعد از اتمام هفته دفاع مقدس و یاد آوری از دلاور مردان کشورمان ، دیگر همه چیز خاتمه می یابد تا سال بعد اگر عمری باشد.
اما جانبازان به حق شهدای زنده کشور مان هستند.
در یکی از همین ادارات پر طمطراق که نامش را تریلی نمی تواند بکشد ، حتی اجازه ملاقات با مدیر کل هم ندارند ،تا همین دو ، سه روز پیش در بحبوحه هفته دفاع مقدس حضرات در جلوی دوربین ها و میکروفون های آشنا به خود، از خدماتشان به خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان میهنمان داد سخن می زدند ، اما آن روی سکه اینچنین نیست ، نه به زنگ جانباز جواب می دهند و نه اجازه ورود به حریم مدیریت محترم کل و …
زمانی که در اوج قدرت مدیریت و غرور کاذب قهقهه مستانه می زنند ، دیگر این عزیزان به باد فراموشی سپرده می‌شوند ،اما در هفته دفاع مقدس و روز آزادگان و روز جانباز ، دم از دلسوزی می زنند!
اکنون در ادارات کسانی در مورد عزیزترین اقشار جامعه که همانا فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران تصمیم گیری می کنند که حتی سن شان سالها بعداز جنگ را نشان می دهد!
برای تامین داروی جانبازان ، دیگر بلا نمانده که سر این قشر مظلوم نیاورند ! چرا باید داروی حیاتی جانبازی حتما از طرف بیمه تکمیلی تائید و تازه بعدش هم به مقدار کم ارائه گردد؟
جانبازی که دیگر نای قدم از قدم برداشتن ندارد از برکت وجود تصمیم گیران بی مسئولیت یا باید داروی خود را آزاد تهیه کند و یا دارویی که برای یکماه توسط پزشک تجویز شده و باز از طرف بیمه تکمیلی نصف گردیده ، دوباره پانزده روز بعد به پزشک مراجعه و ثبت دارو نماید.
واقعا خجالت دارد که با این بهترین های کشورمان چنین وقیحانه برخورد می کنیم !
اگر سیستم و روال اداری معیوب هست که هست ،دیگر لطف کنید با حرفهای غیر واقعی در رسانه ها ودر مورد خدمت رسانی و درک این عزیزان ، لااقل این هفته دفاع مقدس را برای این جاماندگان قافله شهادت ، زهر هلاهل نفرمائید .
جانبازان همه غبطه شهدا و‌همسنگران در خون غلطیده خودشان را می خورند که چطور همرزمان شهید شان عزیز خدا بودند و قادر متعال چقدر آنها را دوست داشت که غرق در خون و افتاده بر خاک مقدس وطن به لقاءالله پیوستند و نماندند چنین حقارت هایی را با چشم خود دیده و لمس نمایند!
ای داد بر ما ، با این عزیزان چه کردیم ؟ به خاطر حفظ میزریاست و مدیریت با ریا و تظاهر آزارشان ندهید نامشان برکت کشورمان است .همین.

About Author