منابع بانک‌های عامل اردبیل باید به درستی مدیریت و توزیع شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: منابع بانک ها در مسیر تولید و حمایت از سرمایه گذاران واقعی باید به درستی مدیریت شده تا تسهیلات به واحد های فعال پرداخت شود.
به گزارش ساقی آذربایجان سید عبدالله طباطبایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل ظرفیت‌ها و قابلیت بی نظیری را در توسعه و پیشرفت واحدهای صنعتی داریم اما بخش عظیمی از این واحدها با مشکلات بانکی روبرو هستند.
وی بر ضرورت اجرای دقیق تعهدات بانک و سرمایه گذار را تاکید کرد و افزود: اگر قرار است در مدت ۶ ماه یا یک سال تسهیلات پرداختی بانک‌ها باز پرداخت شود باید سرمایه گذاران و کار آفرینان در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کرده تا خدمات و مشوق‌های بیشتری دریافت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: این صحیح نیست که صاحبان واحدهای تولیدی سود تسهیلات را پرداخت و اصل وام و قسط بندی آن را به تأخیر بیاندازند در حالی که اگر این تسهیلات به موقع بازپرداخت شود بانک‌ها امکان پرداخت برای دیگر سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی را فراهم می‌آورند. طباطبایی با قدردانی از مدیریت بانک‌های عامل در روان سازی کارها و سهولت امر در حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران گفت: انتظار می‌رود به تناسب سهولت کار در بانک‌ها سرمایه گذاران و کارآفرینان نیز به موقع اقساط خود را پرداخت کنند تا از مصادره و یا جریمه واحد تولیدی جلوگیری شده و تعداد واحدهای راکد و بدهکار به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه انتظار می‌رود اصل تعهد بانک و سرمایه گذار به دقت مورد توجه قرار گیرد گفت: در ستاد تسهیل اصل بر این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها حاضر شده و با سعه صدر در صدد حل مشکلات موانع برآیند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: باید موانع قانونی و سنگ اندازی های مالی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برطرف شده و به صورت عملی تمام مصوبات ستاد تسهیل توسط مدیران دستگاه اجرایی اجرا شود.
حسین پیرمؤذن، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت: استان اردبیل تنها استانی است که مصوبه‌های شورای پول و اعتبار در آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

About Author