منفعت منطقه آزاد محدودیت جغرافیایی نخواهد داشت

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: منفعت منطقه آزاد برای کل اهالی استان اردبیل خواهد بود و هیچ محدودیت جغرافیایی نخواهد داشت.
به گزارش ساقی آذربایجان، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: مزایای منطقه آزاد در کشور ما به ویژه مناطق مرزی متنوع و در عین حال پرسود و ثمر است که قطعا در راه‌اندازی منطقه آزاد استان اردبیل نیز شاهد بهره‌مندی اهالی استان از این ثمره و نتیجه خوشایند خواهیم بود.
وی تصریح کرد: به هیچ وجه شایسته نیست اجرای منطقه آزاد در محدوده استان اردبیل با تشخیص مسئولان کشوری با تأخیر و تعلل روبه‌رو شود و تاکید ما بر این است تا همه اهالی شهرهای استان اردبیل از ثمره و مزایای منطقه آزاد و تحولات اقتصادی ناشی از آن بهره‌مند شوند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با نظر مساعد مسئولان کشوری در محدوده مشخص شده که به تصویب دولت و مجلس رسیده زمینه اجرای منطقه آزاد را شاهد باشیم تا بخش عظیمی از مرزنشینان استان اردبیل در گام نخست و در مراحل بعد همه اهالی استان و حتی استان‌های همجوار از ثمره و نتیجه منطقه آزاد استان اردبیل استفاده کنند.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: استان‌هایی که تاکنون از این وضعیت بهره‌مند شده‌اند، گام‌های جدی را در مسیر تحول اقتصادی و ایجاد زیرساخت برای سرمایه‌گذاران برداشته‌اند که قطعا ما نیز می‌توانیم از این تجربیات برای حضور سرمایه‌گذاران استفاده کنیم که ایجاد شهرک مرزی مشترک، بارانداز ریلی و برخی دیگر از زیرساخت‌های لازم در مناطق مرزی می‌تواند به تقویت این امر کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به چشم یک ظرفیت بی‌نظیر به منطقه آزاد می‌نگریم و تمام تلاش ما بر این است تا با رونق گرفتن بحث تجارت با کشورهای همسایه ایجاد سرمایه‌گذاری در مسیر تقویت نظام تولید و واحدهای صنعتی، تولیدی و فرآوری در بخش کشاورزی بتوانیم اهداف متعالی را محقق کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه مسئولان استان متحد و یک دست تلاششان بر این است تا هر چه سریعتر زیرساخت‌های لازم در محدوده منطقه آزاد استان اردبیل فراهم آید و به هیچ وجه تفرقه و دودستگی در بین اهالی استان در راه‌اندازی این منطقه وجود ندارد و با تشخیص صحیح مسئولان امر قطعا در کوتاهترین زمان مقدمات این کار نیز فراهم خواهد آمد.

About Author