میرآباد سردشت به شهرستان تبدیل می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از تبدیل شدن شهر میرآباد سردشت به شهرستان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان، علی مصطفوی در آئین معرفی فرماندار سردشت ضمن یاد و خاطره شهدای معظم انقلاب اسلامی به خصوص شهدای بمباران شیمیایی سردشت، اظهار کرد: سردشت توسط رژیم معدوم صدام و استکبار جهانی بمباران شیمایی شد اما مردم غیور و شهید پرور آن از انقلاب و نظام خود دست برنداشتند و مقاومت و ایثارگری کردند و جان دادند.
معرفی فرماندار جدید سردشت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و مشکلات شهرستان بیان کرد: در دو سال اخیر در حوزه تقسیمات کشوری بیشترین توجه به این شهرستان شد و نلاس به شهر و ربط به بخش تبدیل شد و اکنون نیز لایحه‌ای تنظیم شده که در آن شهر میرآباد از توابع بخش وزینه سردشت به شهرستان برای تسهیل خدمت رسانی تبدیل شود و به عنوان بیستمین شهرستان استان خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی مصطفوی با اشاره به رسمی شدن مرز کیله سردشت نیز گفت: مرز کیله در هیئت دولت به عنوان یک مرز رسمی تصویب شده و منطقه کردستان عراق نیز این مرز را نیز به عنوان مرز رسمی قبول دارد اما متأسفانه هنوز به تصویب دولت مرکزی کشور عراق نرسیده است و وزارت خارجه پیگیر رسمی شدن آن در کشور عراق است که با رسمی شدن آن بسیاری از مشکلات مرزی در این بازارچه حل خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات فرماندار سابق شهرستان ادامه داد: تغییر و تحولات یک امر طبیعی است و در حوزه مدیریتی نیز علاوه بر آن یک امر قانونی به شمار می‌آید این تغییرات در راستای پیشبرد امورات و ارتقای خدمات صورت می‌گیرد و مدیران جدید بر اساس سیاست‌های دولت امورات را پیش خواهند برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر همدلی و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و رفع موانع خواستار ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی در بازارچه مرزی کیله شد.
ماموستا واوی امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن بیان ظرفیت‌های مناسب شهرستان برای توسعه و رونق اقتصادی خواستار توجه ویژه دولت با توجه به شاخص‌های پایین شهرستان در حوزه‌های مختلف و اتحاد و انسجام و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع در راستای منویات رهبر معظم انقلاب شد.
دادستان عمومی و انقلاب سردشت نیز در این آئین ضمن قدردانی از زحمات فرماندار سابق خواستار رفع موانع و حل مشکلات حقوقی بازارچه کیله برای صادرات و واردات شد.
در پایان مراسم از زحمات و تلاش‌های اقصی نخشی پور تجلیل به عمل آمد و لقمان خسروپور به عنوان سرپرست فرماندار سردشت معرفی شد.
لقمان خسروپور سرپرست سابق فرماندار و معاون عمرانی شهرستان بوکان و معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی را در کارنامه خود دارد.

About Author