میزان رعایت پروتکل بهداشتی مردم باید بیش از ۹۰درصد ارتقا یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: به دلیل قدرت انتشار بالای سویه جدید کرونا، باید میزان رعایت پروتکل بهداشتی به بیش از ۹۰درصد ارتقا پیدا کند درحالی‌که به لحاظ فروکش کرونا این میزان در سطح استان به کمتر از ۴۶درصد رسیده است.
رضا قاسمیان ۶ دی ماه در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه استانی شهید سیلمانی در سپاه استان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی باید از امروز در رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما مورد تاکید قرار گیرد و افراد حایز شرایط هم نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.
وی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه شیوع ویروس کووید ۱۹ نسبت به گذشته کاهش‌یافته، اما با ورود سویه جدید امیکرون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضرورت دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان تأثیر ماسک بیش از چهار برابر تزریق واکسن است.
قاسمیان با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به‌دوراز عادی انگاری رعایت کامل کنیم، گفت: محدودیت واکسن در کشور و استان وجود ندارد و باید رانندگان وسایل نقلیه عمومی، دانش‌آموزان و معلمان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، رستوران‌ها، ادارات و مراکز پرتراکم نسبت به دریافت دز سوم واکسن با حساسیت بیشتر اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه به جز شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز که وضعیت زرد دارند، بقیه شهرستان‌ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت آبی هستند، افزود: با تغییر وضعیت هوا و عدم امکان تهویه به دلیل سرما در خانه ها و مراکز عمومی و ادارات نگرانی را بیش‌ازپیش افزایش داده و همچنین سرعت انتشار ویروس امیکرون می‌تواند شرایط را وخیم‌تر کند بنابراین نظارت بر اماکن عمومی و به‌ویژه اتوبوس‌ها، هواپیماها، مطب پزشکان، ورزشگاه‌ها و تمام مراکز تجمعی مورد تاکید ستاد کرونا است.
معاون سیاسی استاندار اردبیل ادامه داد: کسانی که در خط مقدم سلامت فعالیت می‌کنند باید زمینه تشویق آنها فراهم شود تا باانگیزه بیشتر در مسیر خدمت‌رسانی گام بردارند.

About Author