نشست امروز گروه‌های فلسطینی درباره اقدام انگلیس علیه حماس

گروه‌های فلسطینی امروز شنبه در واکنش به تصمیم دولت انگلیس درباره درج نام جنبش حماس در لیست “تروریستی” نشست فوق العاده برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، گروه‌های فلسطینی هم قرار است امروز شنبه برای بررسی این تصمیم انگلیس نشست فوق العاده تشکیل دهند.

همزمان جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه‌ای این تصمیم لندن را خصمانه و ظالمانه دانست که به ملت فلسطین، مبارزه مشروعش برای آزادی و پس گیری سرزمین خود آسیب می زند.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین هم از انگلیس خواست از این تصمیمش صرف نظر کند چرا که این اقدام مقاومت مشروع ملت فلسطین را هدف قرار داده است.

جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین نیز نسبت به پیامدهای این تصمیم هشدار داد و اعلام کرد، “تروریستی” خواندن حماس نقض آشکار اصول قانون بین المللی و امتداد همان سیاست هایی است که به اعلامیه بالفور منتهی شد.

خلیل الحیه، از رهبران حماس هم گفت، این جنبش برای رد تصمیم لندن با جامعه بین الملل رایزنی خواهد کرد و از پارلمان انگلیس نیز خواست به قانون تحریم حماس رای ندهد.

وی افزود، حماس در حال حاضر هیچ گونه روند سیاسی را نمی‌بیند که حقوق ملت فلسطین را به آنها بدهد.

حماس با صدور بیانیه‌ای تصمیم مذکور وزارت کشور انگلیس را محکوم و اعلام کرد، انگلیس به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباهات خود در حق ملت فلسطین، به متجاوزان به ضرر قربانیان یاری می رساند.

سفارت فلسطین در انگلیس هم این تصمیم دولت انگلیس را محکوم و آن را همسویی خطرناک با رژیم صهیونیستی دانست که تلاش دارد مبارزه ملت فلسطین را جنایت جلوه دهد و راه های دستیابی به راه حلی مطابق با قانون و قطعنامه های بین المللی را از بین ببرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این رویکرد دولت انگلیس جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین المللی و مسوولیت تاریخی انگلیس در قبال ملت فلسطین است.

این نهاد از دولت انگلیس خواست از این تصمیمش بازگشته و روی اجرای قوانین بین المللی متمرکز شود که اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایت می داند.

در انگلیس هم رئیس کمیسیون دفاعی پارلمان گفت، با هرگونه جهت گیری که به تشدید درگیری و نزاع در خاورمیانه منجر شود، مخالف است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم گفت، این سازمان به تعامل با مقامات در نوار غزه ادامه می‌دهد و تصمیم لندن را به کشورهای عضو سازمان واگذار خواهد کرد تا تصمیم گیری کنند.

About Author