پنتاگون به بررسی مانورهای نظامی آمریکا در اروپا ملزم شد

واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که کاخ سفید از پنتاگون خواسته است تا از تمرینات نظامی آمریکا که در اروپا انجام شد، گزارشی تحویل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته این مقام ارشد آمریکایی، درخواست کاخ سفید با این هدف انجام شده است که دولت آمریکا را نسبت به تمرین‌های نظامی و “فعالیت‌های بازدارنده” در اروپا مطلع کند. در حالی که اکثر این تمرینات در اروپا با تمرکز بر دفاع در برابر روسیه انجام می‌شود، همچنین این درخواست به سایر فعالیت‌های نظامی آمریکا در قاره اروپا مربوط می‌شود.

این گزارش‌ها در میان تنش‌های موجود بین آمریکا و روسیه منتشر شده است و این در حالیست که روسیه این گزارش‌ها را رد کرده است و ادعا می‌کند که آن‌ها با واقعیت در تضاد هستند.

در همین حال مقام‌های آمریکایی و اروپایی می‌گویند، مقام‌های اطلاعاتی واشنگتن به متحدانشان هشدار دادند که فرصت اندکی برای مقابله با اقدام نظامی روسیه در اوکراین وجود دارد و از کشورهای اروپایی خواستند برای تهیه بسته تدابیر نظامی و اقتصادی برای بازدارندگی علیه مسکو همکاری کنند.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های آمریکایی می‌گویند که روسیه هنوز تصمیم نگرفته است با نیروهایی که پشت مرز اوکراین جمع کرده است، چه کاری انجام دهد اما این تقویت نظامی بسیار جدی گرفته شده است و ایالات متحده تصور نمی‌کند که این‌ها بلوف باشند.

About Author