نصب ۲۷۰۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی در جاده‌های اردبیل

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برای دید بهتر رانندگان ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و هشداری تهیه، نصب و تعمیر شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان آیدین هاشمی در بازدید از محورهای مواصلاتی اردبیل اظهار کرد: امسال ارتقا سطح ایمنی محورهای مواصلاتی این استان در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: با هدف ارتقا ایمنی راه‌ها و تسهیل در تردد راحت خودروها یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته تجدید خط‌کشی شد و در سال‌جاری نیز تمام راه‌های بین شهری استان به محض مساعد شدن شرایط جوی خط‌کشی و ایمن‌سازی خواهد شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به تسطیح ۹ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: راهداران ۲۹۸ عدد رمپ ورودی و خروجی را ایمن‌سازی و ۲۰ هزار کیلومتر از افتادگی شانه راه‌های استان را رفع کردند.
هاشمی از نصب سه هزار و ۷۰۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها و آبروها توسط راهداران خبر داد و افزود: در یک سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ عدد سرعت‌کاه آسفالتی، پلاستیکی و مجازی تهیه، نصب و ایجاد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۹۰۰ شاخه گاردریل‌های آسیب‌دیده تعمیر، یک‌هزار عدد استوانه ایمنی در دماغه‌های پربرخورد و ۳۷ عدد چراغ چشمک‌زن نصب شد.
هاشمی اضافه کرد: برای دید بهتر رانندگان ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و هشداری تهیه، نصب و تعمیر شده و بیش از ۱۰ هزار عدد تابلوهای الزامی در راه‌ها نصب شده است.
وی هوشیاری راننده‌ها در جاده را از عوامل مؤثر در کاهش تصادفات دانست و اظهار کرد: راهداران استان با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش سرعت، خواب‌آلودگی و افزایش هوشیاری راننده در جاده حدود ۴۵ هزار متر شیار لرزاننده عرضی و طولی در جاده‌ها اجرا کردند.

About Author