نقشه مهندسی فرهنگی آذربایجان‌شرقی رونمایی می‌شود

به گزارش ساقی آذربایجان، سیدقاسم ناظمی، افزود: آیین رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی این استان با حضور حجت الاسلام سیدسعیدرضا عالی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسوولان کشوری و استانی در نشست شورای اداری استان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست فرهنگی با حضور فعالان این حوزه و بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا و چند موسسه فرهنگی از دیگر برنامه‌های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سفر به تبریز است.

بنابراین گزارش با درک ضرورت و اهمیت بی نظیر نهاد فرهنگ؛ پیرو اشارات و بیانات رهبر معظم انقلاب در طول سال های پس از انقلاب اسلامی و تلاش های شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ توسط روسای جمهور وقت پس از تصویب، جهت اجرا ابلاغ شد؛ این نقشه برای تحقق فرایند بازطراحی، اصلاح و ارتقاء شئون و مناسبات نظام های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور بر اساس فرهنگ مهندسی شده با توجه به شرایط، ویژگی ها و مقتضیات ملّی و جهانی تصویب شده است.

به منظور امتداد یافتن این نقشه در سطوح استانی، آیین نامه و دستورالعمل تدوین برش های استانی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به سرانجام رسید و در اختیار استان ها قرار گرفت؛ چهارچوب و فرآیندی که شورای فرهنگ عمومی و شورای برنامه ریزی استان ها را برای تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای نقشه فرهنگی استان عهده دار تحقق این مهم گردانید.

با حمایت مستمر و تعیین کننده حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و استانداران قبلی و کنونی استان، کار تدوین سند استانی با فعال شدن ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی استان با اهتمام شورای فرهنگ عمومی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و جمعی از فعالان فرهنگی وارد فاز عملیاتی شد و پس از طی فرآیند ابلاغی به سرانجام رسید.

About Author