نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خواستار تبدیل فرودگاه خوی به فرودگاه بین المللی شد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: فرودگاه خوی به فرودگاه بین المللی تبدیل شود.
عادل نجف زاده در جلسه شورای اداری خوی که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در خوی تشکیل شد تبدیل فرودگاه خوی به فرودگاه بین المللی را خواستار شد و گفت: فرودگاه خوی توان ترانسفر مسافر و بار را به کشورهای همسایه را دارد و در حال حاضر با ۳۰ میلیارد تومان روشنایی فرودگاه در دست اقدام است.
به گزارش ساقی آذربایجان ،نجف زاده با اشاره به پروژه پایانه رازی خوی ادامه داد: پایانه رازی در ۱۵ روز آینده با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود .
وی اظهار کرد: وصل راه آهن قره تپه به شهرک صنعتی خوی توان اقتصادی کشور و استان و شهرستان را افزایش داده و موجب رونق اقتصادی خواهد شد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس تاکید کرد:عقب ماندگی ها و مشکلات مضاعفی در طول ۴۳ بر پیکره خوی و مردمش سنگینی می کند و شبانه روزی تلاش می کنیم باری از مشکلات از مردم را کم کنیم و در برای تحقق این مهم همراه و همدوش دولت حرکت و تلاش می کنیم.
نجف زاده احداث الند را جزو مطالبات و ضروریات مردم خوی اعلام کرد و گفت : ۳۰۰ میلیون متر مکعب از طریق دو رودخانه قطور و الند هدر می رود که با احداث سد مصارف صنعتی ،شرب و کشاورزی خوی تامین می شود.
وی خواستار ورود هلدینگ شستا به سرمایه گذاری در خوی شد و گفت: خوی در تخم آفتابگردان و عسل قطب اول کشوری است و در بخش معادن مس و طلاو امیکروم نیز جزو برترین های کشور است و باید در این ظرفیتها سرمایه گذاری شوند.
نجف زاده بحث احداث و تکمیل بارگاه شمس را خواستار شد و گفت: بودجه خوبی برای تکمیل بارگاه شمس در نظر گرفته شده است که باید سریعا تخصیص یابد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس ایجاد منطقه آزاد مستقل خوی را خواستار شد و گفت : خوی هم فرودگاه و هم مرز زمینی زمینی و ریلی و هم شهرک های صنعتی خوبی دارد و هیچ عذر و بهانه ای برای این تحقق این مهم قابل قبول نیست .
نجف زاده ایجاد منطقه مشترک تجاری با ترکیه را یاد آور شد و گفت : قرار است در سفر رییس جمهور ترکیه به ایران این مورد محقق شود و وزارت خارجه نیز در این زمینه فعال است.
وی در پایان خواستار حل و فصل مشکل حق آبه خوی از سد آغ چای شد و گفت : از دولت می خواهم در این خصوص وارد عمل شده و حق مردم را محقق کند و به جنگ زرگری برخی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند پایان دهد.

About Author