نگرانی بازنشستگان از بودجه ۱۴۰۱

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به نگرانی بازنشستگان و بیمه شدگان از لایحه بودجه ،گفت: کسری بودجه و عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی علامت خطر جدی است.
علی اصغر بیات در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت معیشت بازنشستگان و همچنین توجه به آن در بودجه سال آتی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور آنگونه که باید به وضعیت شکننده و نگرانی‌های بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی توجه نشده است.
وی با اشاره به عقب ماندگی تکالیف مقرر و قوانینی که چندین سال است به بهانه‌های مختلف بر زمین مانده گفت: بودجه کل کشور که نمایانگر نقشه راه یک ساله است، باید امید بخش، حامی و ارتقا دهنده وضعیت زندگی آن دسته از افرادی باشد که سال‌های زیادی برای اعتلا و پیشرفت این آب و خاک زحمت کشیدند و نباید در زمان بازنشستگی دغدغه معیشت و گذران زندگی داشته باشند.
بیات همچنین گفت: درست است که کشور در شرایط سخت تحریمی به سر می‌برد و با محدودیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما چرا باید اقشار ضعیف و حداقل بگیران بیشترین فشار و ریاضت اقتصادی را تحمل کنند و بی پناه بمانند؟
وی گفت: جمعیت چندین میلیونی مستمری بگیران تأمین اجتماعی نگران مشکلات فزاینده‌ای است که امنیت خاطر آنها را هدف قرار داده است. واقعاً تأمین امنیت معیشت و درمان ۴۴ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی موضوع ساده‌ای است که برخی از مسئولان به راحتی از کنار آن رد می‌شوند؟
جمعیت چندین میلیونی مستمری بگیران تأمین اجتماعی نگران مشکلات فزاینده‌ای است که امنیت خاطر آنها را هدف قرار داده است
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور خاطر نشان کرد: سرنوشت میلیون‌ها بیمه شده و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران به بودجه کل کشور گره خورده است.
بیات افزود: نمایندگانی که در ایام انتخابات از همه تلاش خود برای کسب رأی و ورود به مجلس شورای اسلامی استفاده کردند و گوش شنوا و دیدگان بینای بازنشستگان بوده‌اند، در این مقطع حساس هم باید پای کار باشند.
وی افزود: کسری بودجه سازمان تأمین اجتماعی که بخش قابل توجه آن ماحصل تحمیل قوانین و سنگین کردن تعهدات خارج از وظایف این سازمان، بدون پیش بینی اعتبارات لازم و عدم پرداخت بدهی‌های انباشته شده دولت از سال‌های گذشته است را باید علامت خطری جدی ببینیم.
بیات ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با دقت و حساسیت زیادی سطح دغدغه‌مندی نمایندگان مجلس را نسبت به نگرانی‌ها و گرفتاری‌های خود رصد می‌کنند.
وی گفت: ما خواستار پیش بینی و پرداخت بدهی جاری و انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ هستیم تا انتظارات و مطالبات قانونی خود از جمله تداوم متناسب سازی را پیگیری و عملیاتی کنیم.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: رایزنی‌ها و گفتگوهای فشرده خود را با مجلس و دولت تا اصلاح رویه‌های موجود و موضوع تادیه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ ادامه خواهیم داد.

About Author