همدردی با امام جمعه ورزقان/ ما هم از گزارش‌های نمایشی و خلاف واقع بیزاریم!

اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فضلی امام جمعه شهرستان ورزقان در دیدار رئیس، کارکنان و روسای هیئت های ورزشی متذکر شد که از گزارش‌های صوری و نمایشی بیزارم! مردم فهیم منطقه نیز از این گزارش‌ها گلایه‌مند هستند از این رو انتظار داریم مدیران شهرستان از گزارش‌های خلاف واقع پرهیز کنند!
این گفته های امام جمعه محترم که درد دل قریب به اتفاق اهالی رسانه و مردم است، داغ دلمان را تازه کرد. این مسئله از آن دست موضوعاتی است که محل اختلاف همیشگی رسانه و مردم با مسئولان و همچنین محل کشمکش رسانه ای فی مابین ما و مسئولان ارشد و مدیران کل بوده است. آمار سازی و ارائه اعدادی که چشم انسان را از حدقه در می آورد باعث شده تا بدلیل عدم باور چنین گزارش ها وآماری بعضا کار به ۱۱۰ و یقه کشی بکشد. در باب دستاوردهای دو سفر آقای رئیس جمهور نمی دانید که چه ها کشیدیم. نفرات مختلف، آمارهای مختلف و اعداد و ارقامی که عمدتا با عقل جور در نمی آمد. ارقام مصوب و دریافتی با روند پروژه ها وکاری که بایست انجام شود نمیخواند و عملکرد آقایان با ریز اتفاقاتی که در استان در حال وقوع است زمین تا آسمان فرق دارد.
شهری که ماه هاست صف های نانش همچنان جلوه بصری نازیبائی به شهر داده و مشکل آردش لاینحل است، مقبره الشعرایش خانه خراب است، استادیوم رسمی اش گودالی است میان دوکوه و اندکی چمن، ترافیکش اعصاب خردکن و هوایش همچنان از مازوت اکسیژن می گیرد و سن ناوگان حمل و نقل عمومی اش همسن آن مرد مشهور است و مترویی هم به آن صورت که باید در کار نیست و هزارویک بدبختی دیگری که انشایش مثنوی هفتاد من می شود. در این وانفسا به زعم مسئولان همه چیز عالی است و شرایط حاکم از استاندارد یورو ۴ برخوردار است!
حاج آقا فضلی آنچه که به نقد آن پرداختید حرف دل خیلی هاست، ارائه تصویری پاستوریزه و آرمانی که ما نیز چون شما از آن بیزاریم، ما نیز چون شما برخی از گزارش های نهادهای دولتی و عملکرد مسئولانش را صوری، کزایی و بی اعتنا به کف جامعه می دانیم. این آمارها بیشتر از آنکه سبب محبوبیت دولت ها در دوره های مختلف شود، باعث بالارفتن میزان توقعات و در مواردی چند اسباب گلایه های تند در سطح افکار عمومی شده است.
بهرحال شما زعیم معنوی یک شهر هستید و بعید است که کسی را جرات ایراد از گفته های تان باشد، اما در تیر و طایفه ما رسانه ها که دیوارشان کوتاه تر از دیوار حاشای مسئولان است، داستان به کلی متفاوت است.
در این بلاد از نظر آقایان تمام مصوبات سفر رئیس جمهور محقق شده، مس استقلال کامل یافته، دریاچه ارومیه احیا شده، رشد اقتصادی کشور به هشت درصد رسیده و خبری از تورم و بیکاری نیست، بانک ها وام بدون ربا و بدون ضامن می دهند و وضعیت مسکن و خودرو هم در آرمانی ترین شکل خود است.
سطح انتقادپذیری آقایان به قدری نازل است که غیر از کلماتی مانند ببخشید، اگر مقدور است و شرمنده جسارت شد را نباید به کار برد و پا از این فراتر گذاشتن و ورود به محدوده قرمز آقایان و سر بوی قورمه سبزی دادن می تواند شما را از حیز انتفاع ساقط کند و با جناب پنبه سر مبارک تان را ببرند و از این رو نهایت کاری که انجام می دهیم همین عرض ادب و آرزوی موفقیت است ولاغیر! چون یکبار در قضیه مصوبات سفر که ریز قضیه را پیگیر شدیم، از زمین و آسمان برایمان بارید و از این رو در مواردی از این دست، گویا تقیه مناسب ترین گزینه هاست

About Author