هوشمند سازی تقاطع‌های شهر زنجان ضروری است

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: استفاده از سیستم حمل و نقل هوشمند ITS در تقاطع‌های شهر، امری بسیار لازم و ضروری است.
به گزارش ساقی آذربایجان سرهنگ محمدحسن خلجی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با به کارگیری سامانه کنترل هوشمند ترافیک بسیاری از مشکلات حمل و نقل از جمله گره های ترافیکی، خسارت های مادی و معنوی ناشی از سوانح و تصادفات رانندگی، زمان های تلف شده در ترافیک و مصرف سوخت، آلودگی هوا و توقف وسایط نقلیه، برطرف می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به شلوغی خیابان های سطح شهر، تسریع در تردد خودروها و گشوده شدن گره‌های کور ترافیکی، ضرورتی انکار ناپذیر است، اظهار داشت: به سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) با هدف کنترل و بهبود وضعیت ترافیک و مدیریت چراغ های تقاطع های شهر زنجان به منظور کاهش تخلفات رانندگی و حرکت روان خودروها، نیاز مبرم است.
خلجی، تصریح کرد: استفاده از سنسور در برخی از تقاطع های شهر زنجان برای روان سازی ترافیک صورت می گیرد اما این سیستم کامل نیست و در واقع ابتدایی ترین روش هوشمندسازی است و جوابگوی مناسبی برای رفع مشکل ترافیکی نیست که باید این مهم از سوی مسوولان ذیربط شهرداری ارتقا یابد.
رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان به وجود سرعت کاه های ایجاد شده در خیابان های سطح شهر زنجان اشاره کرد و گفت: هرچند وجود این سرعت کاه ها برای کاهش سرعت خودروها لازم و ضروی است اما ایراداتی به آن وارد است که باید از سوی دستگاه های مسوول برطرف شود تا منجر به وقوع حادثه نشود.
خلجی با بیان اینکه رانندگان وسایط نقلیه باید به سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و وجود سرعت کاه ها، توجه جدی داشته باشند تا از وقوع سوانح و خطرات احتمالی، پیشگیری شود، افزود: هر نوع تصمیم ترافیکی باید در شورای ترافیک که متشکل از ۱۷ سازمان است اتخاذ شود.
وی اظهار داشت: ایجاد سرعت کاه ها بر عهده شهرداری ها است و خدمات فنی این نهاد باید استانداردهای لازم را در سرعت کاه ها به دقت مراعات کرده و سپس آن را نصب کنند چراکه در صورت استاندارد نبودن، می تواند حادثه ساز باشد.

About Author