هیچ کاندیدی را تایید یا رد نمی کنم / دولتمردان به معیشت و اقتصاد مردم توجه کنند

امام جمعه تبریز گفت: هر کسی از قول من در تایید یا رد نمایندگان مطلبی گفته باشد، آن را تکذیب می کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تحولات غزه اظهار داشت: ۴۰ روز از آغاز جنگ غزه گذشته و صهیونیست ها دست به جنایت هایی زده اند که نظیر نداشته است. حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی و یورش زمینی به بیمارستان شفا، حاکی از شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، بی‌آبرویی بزرگ برای صهیونیست‌ ها و عمل ضدانسانی این رژیم است.

جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی را بیدار کرده

وی با یان اینکه جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی را بیدار کرده، افزود: این شناخت فراگیر جهانی حتی در شهرهای اروپایی، نتیجه سال‌ها آرمانخواهی ایرانیان و جبهه مقاومت فلسطی

ن است.

وی یادآور شد: مردم تبریز فردا ساعت ۱۰:۳۰ صبح با تجمع در سنگ فرش مصلی و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با حمایت از مردم غزه به وظیفه دینی خود عمل خواهند کرد.

قدردانی از مردم و مسئولین ترکیه و آذربایجان

امام جمعه تبریز با قدردانی از رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به کشورهای مختلف برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: از مردم و مسئولان ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز برای حمایت از مرم مظلوم فلسطین قدردانی می شود و تمام کشورهای اسلامی باید در زمان کنونی به وظیفه خود در قبال مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مستمر مردم در پای صندوق های رای در طول سال های انقلاب با وجود جنگ تحمیلی، تحریم ها، ترور و جنگ رسانه ای دشمنان، مهمترین افتخار انقلاب و سند حقانیت آن است.

حجت الاسلام آل هاشم بیان داشت: انتخابات مهم‌ ترین نشانه مردم‌ سالاری در نظام جمهوری اسلامی است، دشمن در طول این سال ها هر کاری کرد تا مردم پای صندوق‌های رای نروند اما هیج یک از این کارها، مردم را دلسرد نکرد.

دولتمردان به معیشت و اقتصاد مردم توجه کنند

وی تصریح کرد: مردم ما همیشه در حساس‌ترین مواقع به وظیفه خود عمل می‌کنند، دولتمردان نیز باید به مسایل معیشت و اقتصاد مردم توجه کنند.

خطیب جمعه تبریز با رد هر گونه ورود مصداقی خود به کاندیداهای انتخابات، تاکید کرد: نه توصیه، نه سفارش و نه حمایتی از فرد خاصی دارم، هر کسی هم از قول من در تایید یا رد نمایندگان مطلبی گفته باشد، آن را تکذیب می کنم. همه افرادی که از طریق شورای نگهبان تایید می شوند، برای ما محترم هستند.

بسیج نسخه شفابخش مشکلات کشور

وی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج، میوه و مولود انقلاب اسلامی است که در اندیشه امام راحل تجلی یافت و پس از امام (ره) با دستان جانباز رهبر معظم انقلاب به سازمانی مستحکم تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بسیج در طول ۴۴ سال حیات خود نشان داد که فرمول حل مسایل و نسخه شفابخش مشکلات و روزهای دشوار است. بسیج در حوادث مختلف جوهره مردمی بودن خود را نشان داده و در بطن مشکلات مردم حضور دارد.

نقش برجسته رزمندگان آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد / نسبت به جذب پرستاران کوتاهی نشود

وی با گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: در آزادسازی سوسنگرد رزمندگان آذربایجان در لشکر عاشورا نقش بسزایی داشتند که نباید فراموش کرد.

حجت الاسلام آل هاشم به سالروز درگذشت ستارخان نیز اشاره کرده و گفت: این قهرمان آذربایجان باید به عنوان نقطه عطف برای همت بزرگ معرفی شود.

وی همچنین با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: وزارت بهداشت و درمان، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی کشور در جذب پرستاران کوتاهی نکنند؛ حمایت از جذب، اختصاص شرایط ویژه برای پرستاران در دوران خاص را در اولویت قرار دهند.

About Author