سوء مدیریت استانی یا بازی انتخاباتی ؟

اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی

نطق اخیر فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نگرانی هایی را در سطح افکار عمومی در رابطه با برخی تصمیم گیری های بدون پشتوانه عقلی و منطقی در سطح افکار عمومی برانگیخته است. هشدار این نماینده مجلس پیرو انتقال تمام یا بخشی از مجموعه ارزشمند تولیدی کلر پارس به استان دیگر هم اسباب تاسف است و هم تردیدهای جدی در رابطه با حسن نیت برخی از مسئولان آذربایجان شرقی نسبت به این حوزه جغرافیایی ایجاد می کند. همین چندی پیش بود که همزمان با فوت یکی از مهندسان این مجموعه و در اقدامی سریع! مدیرعامل این مجموعه برکنار شد! این تصمیم گویا از سوی شستا صورت گرفته که گویا عمدتا نهادی غیر پاسخگوست و ما نیز به حسب وظیفه رسانه ای و از آن جهت که این قبیل تصمیمات می تواند بدعتی نامیمون در استان ما باشد، از مسئولان و نمایندگان صحت و سقم و چرایی آن را جویا شدیم تا افکار عمومی بهتر و بیشتر در جریان تصمیمات هوشمندانه آقایان مدعی و دلسوز قرار بگیرند.
در وهله اول از نماینده افشاگر موضوع چند و چون این قضیه را جویا شدیم و وی نیز ضمن تایید این مطلب از تذکر نمایندگان در همین ارتباط خبر داد.
محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ساقی آذربایجان گفت: متاسفانه نامه ای از سوی مدیرعامل کلرپارس به استاندار یک استان دیگر نوشته شده که در آن به توسعه این مجموعه در آن استان اشاره شده است! اگر نظر دوستان توسعه مجموعه کلرپارس است که در همین استان خودمان چنین ظرفیتی چه در اطراف این مجموعه و چه در اطراف تبریز یا سایر نقاط استان فراهم است و یا اگر قصدشان سرمایه گذاری است، در همان استان ظرفیت ها و فرصت های دیگری برای سرمایه گذاری توسط تامین اجتماعی وجود دارد.
وی افزود: خبر جدید در این رابطه این است که ۱۷ نفر از نمایندگان استان و نزدیک همین تعداد هم نمایندگانی از دیگر استان ها ضمن تحریر نامه ای با اشاره به غلط بودن تصمیماتی از این دست در بعد تصمیم گیری و مدیریتی خواستار برخورد جدی سازمان تامین اجتماعی با این مسئله شدند.
این نماینده در پاسخ به موضع مسئولان ارشد استان در این ارتباط گفت: این را باید از خودشان بپرسید ولی بنده که جویا شدم یکی از آنان در جریان بود و موضعش این بود که این طرح یک کلرپارس جدید است و این در حالی است که در نامه نوشته شده صراحتا اشاره گردیده که با استفاده از ظرفیت های کلرپارس!

*اجازه انتقال نمی دهیم/ لازم باشد وزیر را به مجلس می کشانیم

متفکر آزاد دیگر نماینده تبریز هم ضمن اتخاذ مواضعی تند نسبت به این مسئله در گفتگو با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان گفت: در صحن مجلس نامه ای اعتراضی خطاب به وزیر مربوطه و مسئولان سازمان تامین اجتماعی امضا شده و به صراحت مخالفت خود را با این قضیه اعلام کرده ایم. البته بنده دقیقا در جریان امر نیستم و پیگیر صحت و سقم آن هستم ولی باید بگویم که این کمترین وظیفه نمایندگی ماست و با قدرت تمام مقابل چنین تصمیماتی می ایستیم و اجازه آن را نمی دهیم.
وی افزود: این اطمینان خاطر را به شهروندان عزیزمان می دهم که در مقابل چنین امری با جدیت خواهیم ایستاد و اجازه آن را نخواهیم داد و لازم باشد وزیر مربوطه را به مجلس می کشانیم. البته باید بگویم که بنده از طریق آقای فرهنگی در جریان این موضوع قرار گرفتم ولی اگر مسئله واقعیت داشته باشد حتی اجازه فکر کردن به آن را هم به کسی نمی دهیم و راهی جز بازگشت از این تصمیم ندارند!

*مطرح کردن قضیه انتقال کلرپارس واکنشی به برکناری مدیر عامل قبلی است!

بیگی دیگر نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی دیدگاهی متفاوت نسبت به دیگر نمایندگان داشت. وی در گفتگو با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان در واکنش به این مسئله گفت: بنده هم از موضوع از طریق آقای نوری نماینده بستان آباد مطلع شدم و قرینه ای هم برای سنجش صحت و سقم آن ندارم و تا حدودی محل تردید است از آن روی که بعد از برکناری مدیر عامل قبلی و روی کار آمدن مدیر عامل جدید این مسئله مطرح شده است و حس می کنم طرح این مسئله به نوعی تبعات برکناری مدیر عامل قبلی است! نامه ای هم در همین رابطه تحریر شده بود که با توجه به حافظه تاریخی که در این رابطه داشتم حاضر به همراهی در این رابطه نشدم و حس شخصی ام این بود که این مسئله به نوعی دخالت در امور اجرایی است! اما در رابطه با نفس قضیه باید بگویم که به جهت حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این مجموعه به لحاظ فنی انتقال آن امکان پذیر نیست! اینکه قرار است چنین تکنولوژی را در جای دیگری راه اندازی کنند، زیاد با عقل جور در نمی آید و بعید می دانم چنین کاری بخواهند انجام دهند و زیاد با منطق جور در نمی آید و به نظرم شاید بازتاب تغییر مدیر عامل این مجموعه است! بهرروی مجموعه متعلق به شستا می باشد و صحت آن را می توان از آنها جویا شد.
وی افزود: واقعیتش را بخواهید نسبت به این قبیل موارد حسن ظن ندارم و مظنونم، باید ته داستان را درآورد که قضیه از چه قرار است! چرا این مسئله بعد از برکناری مدیرعامل قبلی مطرح شده است؟

About Author