وجود زمینه های متعدد همکاری تجاری و اقتصادی بین ژاپن و زنجان

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه زمینه های متعدد همکاری تجاری و اقتصادی بین ژاپن و زنجان وجود دارد، گفت: در دیدار با سفیرژاپن در ایران، ۹ پیشنهاد همکاری بین استان زنجان و کشور ژاپن، در زمینه گسترش مناسبات تجاری مطرح شد.
به گزارش ساقی آذربایجان علی یگانه فرد در دیدار با سفیر ژاپن با اشاره به زمینه‌های همکاری بین استان زنجان و کشور ژاپن، جذب سرمایه گذار از بین شرکت‌های دارای پتانسیل تولید فولاد مرتبط با چاقو را از جمله پیشنهادهای اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان، برای همکاری با کشور ژاپن عنوان کرد.
وی امضای یادداشت تفاهم همکاری بین زنجان و شهر سکی ژاپن در زمینه تولید چاقو را پیشنهاد داد و افزود: جذب سرمایه گذار در زمینه تولید قطعات خودرو و گیربکس های اتوماتیک نیز می‌تواند از دیگر زمینه های همکاریهای ۲ طرف باشد.
رییس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد کریدور جدید گردشگری در شمال غرب ایران، برای توریست های ژاپنی با محوریت زنجان نیز می‌توان همکاری‌هایی را انجام داد، اظهارداشت: برگزاری سمیناری مرتبط با تولید آبزیان و شیلات به منظور بهبود کیفیت تولید ماهی در استان زنجان، از پیشنهادهای دیگر اتاق است.
یگانه فرد، به همکاری در زمینه بهبود کیفیت تولید کارخانه های مواد معدنی، فولاد و میلگرد و همکاری در زمینه بهبود فضای تولید در استان زنجان اشاره کرد و افزود: همکاری در زمینه واردات ماشین آلات معدن و جاده سازی را نیز می توان با کشور ژاپن به صورت مشترک، پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه استان زنجان، در تولیدات محصولات برقی از قطب های کشوری به شمار می‌رود، گفت: همکاری مشترک با شرکت ایران ترانسفو در زمینه واردات و تولید هسته ترانسفورماتور در این راستا نیز می‌تواند از جمله همکاری‌های مشترک قلمداد شود.
گفتنی است در این دیدار مقرر شد برای تبیین همکاریهای فی مابین استان زنجان و کشور ژاپن، جلسه ای در محل سفارت ژاپن در تهران برگزار شود.
به گزارش ایرنا، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران در سفر به زنجان با حضور با حضور علی یگانه‌فرد رییس اتاق بازرگانی زنجان، ناصر فغفوری رییس سازمان صمت استان و حجت الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، از کارخانه جی تی آی پارسیان بازدید کرد.
شرکت جی تی آی پارسیان در زمینه تولید انواع محصول دخانی در شهرستان سلطانیه مستقر و با سرمایه گذاری خارجی در حال فعالیت و اجرای طرح جدید است.
این شرکت که در سال ۱۳۸۹ راه اندازی و در سال ۱۳۹۲ به سرمایه گذار خارجی (شرکت جی تی آی ژاپن) واگذار شد، هم اکنون با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۶۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۱۴۰۰ نفر و ظرفیت تولید ۳۰ میلیارد نخ در سال توانسته بیشترین سهم بازار محصولات دخانی کشور را به خود اختصاص دهد.

About Author