ورودی دانشگاه زنجان ایمن‌سازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ایمن‌سازی ورودی دانشگاه زنجان با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به زنجان است.
به گزارش ساقی آذربایجان عبدالحسین علی‌اکبری، در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان اظهار کرد: ارزش‌ راه‌های استان زنجان حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان است و سالانه باید ۳ تا ۶ درصد ارزش‌ راه‌ها برای نگهداری آن‌ها هزینه کنیم ولی متاسفانه منابع کافی برای این امرموجود نیست.
وی جمع اعتبارات مصوب حوزه جاری و عمرانی تا پایان آبان‌ماه را ۳۸۳ میلیارد تومان برشمرد و گفت: از محل اعتبارات استانی تاکنون ۲۶ درصد تخصیص داشتیم. در بخش راهداری زمستانی ۵۰ هزار تن آسفالت در سطح جاده‌ها مصرف کردیم. حجم عملیات مستمر راهداری تابستانی و زمستانی امسال ۵۴۰۰ کیلومتر ـ روز و عملیات پاکسازی حریم، کانال‌زنی و شانه‌زنی در محورهای مواصلاتی ۹۱۰۰ کیلومتر است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۰ در حوزه ایمنی راه‌ها ۳۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان است که تاکنون ۱۹ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان آن محقق شده است، عنوان کرد: فعالیت‌های این بخش به خط کشی گرم و سرد، تعمیر و نصب گاردریل، حفاظ ایمنی میانه راه، احداث روشنایی طولی، تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی و نصب علائم انتظامی و اخباری مربوط است.
این مسئول در مورد حوزه ماشین‌آلات ابراز کرد: این اداره ۲۵۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در اختیار دارد برای طرح زمستانی ۳۹ دستگاه نیز برای فصل زمستان و هنگام بارش‌ها اجاره می‌شود. در بخش حمل و نقل کالا نیز ۵۳۴۹ دستگاه فعالیت دارند که در هشت ماهه گذشته بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ تن بار جابه‌جا کرده‌اند و عمر متوسط ناوگان باری نیز حدود ۱۹ سال گزارش شده است.
وی اعتبار مصوب سال ۱۴۰۰ در حوزه ساخت و نظارت بر راه‌های روستایی را ۱۹۰ میلیارد تومان و تخصیص آن را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در هشت ماهه امسال ۱۲ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت و ۸۹ راه روستایی احداث و بازگشایی شدند. قدمت روکش آسفالت برخی از راه‌های روستایی بیش از ۲۰ سال عمر دارد اما با این حال ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان از راه آسفالته برخوردار هستند.
علی‌اکبری با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود ۱۱۰ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است، یادآور شد: عمده این نقاط با اقدامات زودبازده مثل نصب تابلو، آشکارسازها و موارد این‌چنینی برطرف شدند و ۱۱ نقطه اساسی داشتیم که باید اصلاحات هندسی در آن‌ها صورت گیرد یا تقاطع غیرهمسطح احداث می‌شود که این پروژه‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با اتکام آن‌ها پرونده بررسی‌های سال ۹۶ بسته می‌شود و ۸۷ نقطه شناسایی شده جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.
این مسئول ادامه داد: یکی از نقاط پرحادثه مهم در استان مربوط به ورودی دانشگاه زنجان و از مطالبات مهم است که ساماندهی آن با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت. اکنون مناقصه ۲۶ میلیارد تومانی آن انجام شده و علمیات اجرایی آن تا اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات مختلف مثل محرومیت‌زدایی، اعتبارات استانی و جدول ۱۰ ـ ۱ پیوست قانون بودجه، بیش از ۴۵ پروژه راه روستایی در استان تعریف شده و موافقت‌نامه بیش از ۸۵ درصد آن‌ها نیز مبادله شده است.

About Author