وضعیت سرپل ذهاب از نظر ابتلا به کرونا نگران کننده است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب گفت: وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا قرمز و نگران کننده و نیاز است رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم بیشتر جدی گرفته شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، سیروس صادقی در جلسه ستاد کرونا سرپل ذهاب، افزود: امروز دغدغه همه مسوولان، بحث کنترل وضعیت کرونا است که به همکاری مردم نیاز دارد.
رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب نیز گفت: سالن های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان با فعالیت ۵۰ تیم فعال۲ نفره در حال خدمات رسانی به مراجعه کنندگان است.
دکتر شهرام روشنی نژاد افزود: واکسیناسیون در سنین رده بالا درصد مقابله با کرونا را بیشتر کرده است و این خبر خوشایندی است اما موج پنجم همراه با شدت بالایی است.
وی اظهار داشت: انجام تست کرونا در این شرایط درصد خطای بالایی دارد از این رو اگر فردی علایم خاصی داشته باشند به تست و قرنطینه نیاز دارند و واکسن در این شرایط توصیه نمی شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: در بیمارستان شهدای شهرستان ۲ دستگاه اکسیژن ساز موجود است و ۱۲۰ کپسول هم به کمک ارتش، سپاه، دستگاه های اجرایی فراهم شده و البته بیشتر از این امکانات مورد نیاز است.
وی گفت: به همت نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های به عمل آمده قول مساعد یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری کانتینری داده شده که با تامین آن مشکلات اصلی برطرف می شود.
وی ادامه داد: ظرفیت بستری در بیمارستان سرپل ذهاب محدود است و هفته گذشته هفت نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان شهرستان قصرشیرین منتقل شدند.
وی گفت: در حال حاضر ۴۳ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب بستری است و همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می بریم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

About Author