وضعیت گرگ و میش استان و گرگ هایی در لباس میش

اختصاصی ساقی آذربایجان/ به قلم: وحید خدادادی

فردا مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. جمعه روزموعود است و روزهای گذشته کوران تبلیغات انتخاباتی بود! ۸ کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات که ۳ تن از آنان هم اکنون نماینده تبریز هستند، برای ۴ کرسی باقیمانده تبریز در مجلس شورای اسلامی با هم رقابت خواهند کرد. در دور اول انتخابات و بنا به وظیفه رسانه ای خود از هر ۱۹ نماینده استان در مجلس دعوت کردیم تا با حضور در دفتر روزنامه پاسخگوی مطالبات مردمی شوند که از این تعداد تنها دو نماینده(پزشکیان و منادی) حاضر به حضور شد و بقیه دم به تله ندادند. نامه نگاری و پیگیری های تلفنی هم راه به جایی نبرد و نهایتا با تیتر الفرار در این باب مطلبی را در روزنامه منتشر کردیم. شنیده ها حاکی از آن است که برخی از عزیزان تازه کار راه یافته به دور دوم به بهانه های واهی حاضر به حضور در شبکه استانی سهند و پاسخگویی به سوالات هم نشدند. عمدتا سعی دارند صرفا از طریق فضای مجازی و حضور در مراسماتی که عمدتا بدون چالش و مطالبه است امورات خود را پیش ببرند. اما به جهت وظیفه خطیری که در این رابطه داریم بخشی از این مطالبات را مطرح می کنیم که اگر جایی به پستتان خورد و گیرشان آوردید این مطالبات را مطرح کنید. چون اساسا سمت ما که نمی آیند، دم به تله نمی دهند و داستان ما و این عزیزان داستان ما و پونه است.


می توان این مطالبات را در دو بخش استانی و ملی مطرح کرد. برای طرح این مسائل هم نیاز به تلاش و تحقیق چندانی ندارید، کافی است به سایت مرکز پژوهش های مجلس مراجعه و وضعیت استان را در حوزه های مختلف عمرانی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی استخراج کنید و با آمار و ارقام جالبی برخورد خواهید کرد. علی رغم همه هارت و پورت های آقایان در فضای مجازی و نشست های خبری مبنی بر اینکه شبانه روزی در حال تلاش برای بهبود وضعیت استان هستند، در عمده جداول در حوزه های مختلف رتبه های نصف به پایین داریم. هرجا که گیرشان آوردید کافی است این جداول را ارائه و از باب وضعیت اسفبار فعلی مطالبه کنید. بپرسید که چرا علی رغم دستور رئیس جمهور و معاون اجرایی اش و وعده اخیر وزیر اقتصاد هنوز داستان مس سونگون و تشکیل شرکت ، اندرخم یک کوچه است؟ چرا ۱۹ نماینده استان با در دست داشتن دستور اکید رئیس جمهور قادر به مقابله با باند کرمانی نیستند؟ بگذارید به شکلی دیگر بپرسیم، آیا از بین نمایندگان هستند کسانی که نقش اشعث دارند و زیرآب می زنند؟ چرا شهرداری، اوقاف، اداره کل ارشاد و دولت همزمان با هم کفایت تکمیل پروژه مقبره الشعرا را که سند ادبیات این خطه است، ندارند؟ این نمایندگان در طول همه این سال ها به چه چیزی مشغول بودند که راه های ارتباطی استان به این روز افتاده است و باید برای آسفالت اتوبان زنجان – قزوین هزارویک مکافات بکشیم؟ وضعیت صنعت، پست های برق، وضعیت اضطراری آب تبریز و هزارویک بدبختی دیگری که در لابلای جنگولک بازی های سیاسی نمایندگان به فراموشی سپرده شده است. از این عزیزان بپرسید که چرا استادیوم یادگار امام تبریز سی سال است که ناتمام مانده است و اینکه در کجای قصه فیدیلیتی گیت قرار دارید؟ گرفتید؟ نگرفتید؟ بعنوان نماینده مجلس چه اطلاعی از مفاد قراردادهای چین و روسیه دارید؟ در قصه چای دبش چرا سکوت کردید؟

این ها را بپرسید، قطعا پاسخی برایشان ندارند و از گزینه پیچاندن استفاده خواهند کرد، بپرسید و بعد رای بدهید. موقع رای دادن حواستان باشد که سلامت اخلاقی، مالی شان در چه مرتبه ای است، از آراء شما عزیزان است که آینده این شهر در چهار سال آینده مجلس رقم خواهد خورد، لطفا مراقب گرگ های در لباس میش باشید!

 

About Author