ویلاسازی، فاجعه ای که کشاورزی را می بلعد

فرماندار بناب با اشاره به تخریب اراضی کشاورزی بناب با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: تخریب اراضی کشاورزی یا ویلاسازی باعث افزایش چاه های غیرمجاز در سال های اخیر شده است که در صورت عدم جلوگیری سبب از بین رفتن منابع آبی شهرستان بناب خواهد شد.

رضا لعلی عصر امروز در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان بناب با اشاره به ضرورت مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه شاهد ساخت و سازهای بدون پروانه و بعضاً در کاربری های غیرقانونی و غیرمسکونی در شهر بناب هستیم، اخیراً نیز افزایش تعداد طبقات بصورت غیرمجاز در بناب رواج پیدا کرده است.

رئیس شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به وجود دو هزار پرونده ماده صد در شهرداری بناب اظهار کرد: امروز که بناب از نظر ترافیکی دچار مشکلات عدیده ای است، یکی از مشکلات ساخت و سازهای غیرقانونی تشدید همین مشکل ترافیک است بطوری که هر پرونده ماده صدی موجود در شهر بناب حداقل یک واحد کسری پارکینگ نیز دارد.

لعلی سپس با اشاره به تخریب اراضی کشاورزی بناب با ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: تخریب اراضی کشاورزی یا ویلاسازی باعث افزایش چاه های غیرمجاز در سال های اخیر شده است که در صورت عدم جلوگیری سبب از بین رفتن منابع آبی شهرستان بناب خواهد شد.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب تأکید کرد: هیچ قصوری از سوی مسئولان در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز پذیرفتنی نیست و از دستگاه قضایی انتظار می رود در صورت سهل انگاری مسئولان به عنوان ترک فعل با آنها برخورد شود.

About Author