پاداش های محرمانه!

جلسه علنی شورای شهر تبریز طبق روال جلسات قبل، در عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

جلسه امروز شورای شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با تاخیر یک ساعته یاسین بجانی و حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر برگزار شد.

دستور جلسه اول

دستور اول جلسه امروز شورا در رابطه با سخنرانی حبیب ستوده نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته تربیت بدنی بود.

حبیب ستوده نژاد در ابتدا گفت: به برکت امنیت و اقتداری که در کشور وجود دارد از ۴۵ کشور خارجی در تور دوچرخه سواری شرکت کرده بودند و این تور نیمه حرفه ای بود و امسال توانستیم تور دوچرخه سواری را در پنج مرحله برگزار کنیم.

وی در رابطه با ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی در حوزه عملکرد اداره ورزش و جوانان در تیپ ۱ قرار گرفته است و با ۸۱ درصد توانستیم رتبه اول را کسب کنیم. در حوزه ورزش قهرمانی نیز وضعیت مطلوب است و نیاز به حمایت اعضای شورا و شهرداری داریم.

بی تحرکی، یادگاری کرونا برای بانوان

مدیر کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: بزرگترین رویدادی که می تواند اتفاق بیفتد قهرمانی های آسیایی است و خروجی ما بازی های آسیایی می باشد و اگر نتوانیم مقام کسب کنیم یعنی نتوانستیم کاری انجام بدهیم. بازی های پار آسیایی نیز در حال برگزاری است و ۱۴ نفر از استان آذربایجان شرقی اعزام شده اند و امیدواریم بتوانند مقام کسب کنند.

وی اظهار داشت: بعد از ایام کرونا ۶۸ درصد بی تحرکی بانوان به وجود آمده است و این آمار خوبی برای جامعه نیست. امیدواریم در این راستا بتوانیم قدم های خوبی برداریم و بتوانیم مجموعه هایی راه اندازی کنیم تا بانوان شاغل بتوانند بعد از وقت اداری به ورزش کردن بپردازند.

شهرداری به کمک استادیوم یادگار امام بشتابد

وی در ادامه گفت: در حوزه پایگاه قهرمانی و استعداد یابی استان توانستیم رتبه اول را کسب کنیم. در توسعه ورزش های روستایی و عشایری هم روستای «گلین قیه» شهرستان مرند توانسته است در کشور از بین ۳۲ هزار تیم رتبه اول را کسب کنند. همچنین امسال توانستیم برای بیست و هشتمین متوالی جشنواره فرهنگی و ورزشی «قره قیه» را برگزار کنیم.

ستوده نژاد در پایان تاکید کرد: در تجهیز و نگهداری ورزشگاه یادگار امام(ره) با مشکل مواجه هستیم و درخواست داریم شهرداری در این رابطه ما را حمایت کند.

پرویز هادی، عضو شورای شهر در ادامه سخنان ستوده نژاد افزود: ورزش در زندگی انسان بسیار مهم و ضروری است و در دو سال اخیر در مسیری حرکت می کنیم که توانستیم زیر ساخت های ورزش را زیاد کنیم و به استانداردهای بین المللی برسیم و در تمامی رشته ها نیز باید کمیته همگانی تشکیل پیدا کند.

وی در این باره خاطرنشان کرد: قدم اولی که در راستای ورزش در طول دو سال اخیر برداشته ایم تفکیک کمیسیون ورزشی بوده چون ورزش بسیار مهم بوده و باید زمان زیادی برای این موضوع بگذاریم. امسال نیز ۵۵ پروژه در حال ساخت را شروع کرده ایم و تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

هادی در پایان سخنان خود اذعان داشت: تعمیر و بازسازی مجموعه یادگار امام جزو اولویت‌ها است و اگر به شهرداری واگذار شود می توانیم باشگاه را به نحو احسن بازسازی کنیم.

از زمین های وفقی به ورزش اختصاص یابد

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: بسیار خوشحال شدم که استان آذربایجان شرقی توانسته است در ورزش های همگانی رتبه برتر را کسب کند. اداره ورزش و جوانان یک نقشه کامل از زیر ساخت های ورزشی را به ما ارائه بدهد و این زیرساخت ها باید در چرخه عمومی باشد.

وی تصریح کرد: زمین های وقفی بسیاری وجود دارد که می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم. اگر اداره اوقاف بتواند این زمین ها را در اختیار شهرداری بگذارد می توانیم کارهای بسیار زیادی انجام بدهیم.

هوشیار همچنین تاکید کرد: هر چقدر برای ورزش همگانی هزینه کنیم سلامتی بیشتر خواهد شد و شاهد جامعه با نشاط خواهیم بود.

 

نصب پلاک قهرمانی در سر درب منازل ورزشکاران

دستور جلسه دوم

دستور دوم جلسه امروز شورا به بررسی مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر تبریز مبنی بر نصب پلاک قهرمانی در سر درب منازل ورزشکاران دارنده مدال المپیک جهانی، آسیایی ، پار المپیک و‌ پار آسیایی پرداخت.

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

 

تذکرات اعضای شورا

پاداش های محرمانه

حکیمه غفوری، عضو شورا در ابتدا گفت: از خدمات آقای شهردار تقدیر و تشکر می کنم در تمامی زمینه ها شبانه روزی تلاش کردند ولی بعضی از کارها باعث می شود عملکرد شهرداری زیر سوال برود.

وی افزود: نمی دانم با چه تعارضی به کارکنان سازمان مترو پاداش های متفاوتی واریز شده است؟ پاداش ها از ۴۵۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون بوده است. از سازمان مترو هم لیست پاداش واریزی به کارکنان را درخواست کردم ولی ایشان در جواب فرمودند این موضوعات محرمانه می باشد و دستور شهردار است که لیستی به افراد داده نشود. اگر اینگونه باشد، بنده بسیار متاسف هستم.

غفوری اذعان داشت: بعد از دو روز لیستی که ارسال کردند کسانی که ۴۵۰ هزار تومان پاداش دریافت کردند در لیست وجود نداشت اگر این لیست محرمانه بود چرا بعد از دو روز ارسال کردند؟

وی تصریح کرد: اگر پول داریم باید به تمامی افراد پاداش ۱۵ میلیونی واریز شود، اگر هم پول نداریم پاداش مدیران در سطح کارگران باشد. این تبعیض ها باعث ها ما عدالتی در مجموعه می شود.

عضو شورا در پایان تاکید کرد: از شهردار درخواست دارم تا هفته آینده در این رابطه گزارشی ارائه بدهند.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز در مقابل اعتراضات این عضو شورا پاسخ داد: در این رابطه بد سلیقگی مدیریتی اتفاق افتاده است و حتما به این موضوع رسیدگی خواهد شد. تمامی مدیران در مورد پرداخت پاداش به کارکنان رعایت می کردند این مورد را پیگیر خواهم شد و تا هفته آینده اعلام می کنیم.

 

دستور جلسه سوم

دستور سوم جلسه امروز شورا در رابطه با بررسی مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز مبنی بر الزام شهرداری تبریز به ارائه پیوست های مطالعاتی و مستندات مربوط به اخذ تمام مجوزهای قانونی پروژه های عمرانی در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ بود.

لزوم پیوست مطالعاتی در پروژه های عمرانی 

روح الله رشیدی، عضو‌ شورا در اینرابطه خاطرنشان کرد: به منظور انسجام بخشی به روند تحقق برنامه و بودجه سالانه به ویژه در بخش عمرانی، شهرداری تبریز مکلف است در زمان ارائه لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ برای ردیف های عمرانی پیشنهادی پیوست های مطالعاتی و مستندات مربوط به اخذ تمام مجوزهای اخذ قانونی را به شورا ارائه دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: عدم ارائه این پیوست ها، مستندات مانع تصویب ردیف ها در قالب برنامه و بودجه ۱۴۰۳ خواهد‌ شد.

 

About Author