پاسخ ایران به بیانیه بایدن درباره اعتراضات

به گزارش ساقی آذربایجان،ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پستی اینستاگرامی در واکنش به بیانیه اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نوشت: سال‌هاست که مردم جهان چهره حقیقی و بی نقاب حقوق بشرآمریکایی را در فلسطین، افغانستان، عراق، یمن، لیبی، سوریه و … و حتی در خاک آمریکا مشاهده کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: بهتر بود آقای جو بایدن قبل از گرفتن ژست‌های بشردوستانه، کمی راجع به کارنامه حقوق بشری کشور متبوع خود فکر می‌کرد، هر چند ریاکاری نیازی به فکر ندارد. رئیس‌جمهور آمریکا بهتر بود نگران تحریم‌های بی‌شمار و به اذعان دولت آمریکا بی‌سابقه و فلج کننده علیه ملت ایران باشد که اِعمال آن‌ها علیه هر ملتی، مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.

رییس‌جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعا‌هایی در یک بیانیه، به رخ‌داد‌های اخیر ایران واکنش نشان داد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که در وبگاه کاخ سفید منتشر شده با مطرح کردن اظهاراتی درباره اتفاقات اخیر ایران از آن چه تشدید سرکوب خشونت‌بار علیه اعتراضات مسالمت‌جویانه در ایران از جمله علیه دانشجویان و زنان خوانده، ابراز نگرانی کرده و مدعی شده که حکومت ایران دهه‌ها آزادی اولیه را از مردم خود سلب کرده و اهداف و خواسته‌های نسل‌های بعدی را با تهدید، تحمیل و خشونت سرکوب کرده است. آمریکا در کنار زنان و تمام شهروندان ایرانی که باشجاعت‌شان الهام‌بخش جهان هستند، ایستاده است.

بایدن همچنین گفت: آمریکا دسترسی مردم ایران به اینترنت را از جمله از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به بستر‌ها و خدمات امن بیرونی آسان‌تر می‌سازد.

رییس جمهور آمریکا افزود: آمریکا همچنین، مقامات و نهاد‌های ایرانی را مانند پلیس امنیت اخلاقی را که مسئول اعمال خشونت برای سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌کند. آمریکا این هفته هزینه‌های بیشتری برای عاملان خشونت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز ایجاد خواهد کرد.

About Author