پروازهای تبریز- استانبول افزایش می‌یابد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه به زودی پروازهای شرکت هواپیمایی «پگاسوس» در مسیر تبریز – استانبول برقرار می‌شود، گفت: به این ترتیب پروازهای این مسیر افزایش خواهد یافت.
رامین آذری، در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروازها از ۱۷ آبان ماه سال جاری(هشت نوامبر) از فرودگاه «سابیها» در استانبول به مقصد تبریز آغاز و در طول هفته ادامه می یابد.
وی اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده این پرواز ساعت ۲۳:۱۵ روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه وارد فرودگاه تبریز می شود و در ساعت ۲ بامداد روز بعد به سمت فرودگاه سابیها در استانبول پرواز خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پرواز مسیر استانبول از فرودگاه تبریز توسط شرکت های هواپیمایی ترکیش، آتا، ایران ایرتور و معراج انجام می شود.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

About Author