چرا اداره ورزش و جوانان خسروشاه درجا می زند؟

اداره ورزش و جوانان با نام قبلی تربیت بدنی خسروشاه تا به حال در حوزه جوانان و سمن هایی که مربوط به آنان است هیچ اقدامی انجام نداده است. سالن تختی با سکوهای سیمانی و بدون تجهیزات کامل ورزشی فعالیت می کند و مشترک است. یعنی در زمانی که مسابقات والیبال انجام میشود فعالیت هالا و کشتی تعطیل است. نبود حراست باعث شده که بانوان نتوانند بعد از ظهر در این مکان حضور داشته باشند. استخر این مجموعه از سال ۸۹ تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی هنوز به مرحله اتمام نرسیده و قبل بهره برداری درحال پوسیدگی است. نبود امکانات و تجهیزات ورزشکاران خسروشاهی را دچار مشکل کرده به همه این مشکلات سنگ اندازی ها و عدم تعامل مسئولین تبریز را نیز اضافه کنید.
مشکلات زیر ساختی و عمیق اداره ورزش و جوانان ساقی آذربایجان را برآن داشت که به سراغ رحیم زاده مسئول اداره ورزش و جوانان برویم و گفتگویی در خصوص مشکلات این اداره ترتیب دهیم.
رحیم زاده که خود دانش آموخته رشته تربیت بدنی است حدود ۹ ماه است که ریاست اداره ورزش و جوانان را برعهده گرفته و قبل از خسروشاه نیز ۱۷ سال سابقه اداری در شهرهای زنجان و بستان آباد داشته است.
ساقی آذربایجان: آقای رحیم زاده باتوجه به اینکه مدت کوتاهی است به خسروشاه آمده اید اصلی ترین مشکل این بخش را چه میدانید؟
ضمن تشکر از روزنامه وزین ساقی آذربایجان، خسروشاه بخش بزرگی است که پتانسیل بسیار بالایی دارد. اما نسبت به قابلیتهای این بخش بودجه مناسبی تخصیص نیافته است. یکی دیگر از ضعف ها نبود نیروی کاری ماهر است. یعنی عملا من تک نفره جوابگوی بخشداری، هیئت های ورزشی، جلسات، کارهای اداری و … هستم.
ساقی آذربایجان: اگر مشکل نیروی انسانی ماهر و باتجربه است چرا استخدام نمی کنید؟؟
چون هیچ بودجه و تامین اعتباراتی برای پرداخت حقوقشان نداریم. بودجه کمی که برای این بخش بزرگ در نظر گرفته شده برای تامین یک روستا هم کافی نیست. تمام هیئت های ورزشی هزینه هایشان را از جیب خودشان تامین میکنند.
ساقی آذربایجان: اگر خسروشاه به جای بخش، شهرستان بود چند کارمند باید در اینجا کار می کردند؟
حداقل ۳ نفر‌. هرچه نیروی آشنا به ورزش و دارای سابقه باشند با تقسیم کار میتوان خروجی بهتر و بیشتری داشت.
ساقی آذربایجان: به نظر شما نقاط قوت و ضعف خسروشاه چیست؟
از نقاط قوت میتوان به علاقه مندی ورزشکاران، پشتکار آنان و فعالیتهای پرثمر و بدون توقع شان اشاره کرد. حضور خیران خسروشاهی و کارخانجات صنعتی نیز از نقاط بارز و قابل توجه این بخش است.
نقطه ضعف نیز عدم همکاری و تعامل مسئولین استانی در خصوص تامین بودجه و اعتبارات و عملی نشدن قول هایی است که برای این بخش تعریف شده است‌.
ساقی آذربایجان: چه قول هایی عملی نشده؟
مثلا در چندین سال گذشته یک سالن ۱۲۰۰ نفره را تعریف کرده اند که در این مرحله مانده و هیچ اقدامی نشده. یعنی عملا بر روی کاغذ است. دیگر از زمان سکوها و پله های سیمانی نیز خیلی گذشته است. جذابیت بصری و نوسازی امکانات از مراحلی است که میتوان برای جذب جوانان نیز از آنها استفاده کرد.
ساقی آذربایجان: در بخش جوانان چطور؟ چرا بخش جوانان در خسروشاه تعطیل است؟
در بخش جوانان طبق مصوبه های وزارت ورزش و جوانان کشور سازمانهای مردم نهاد(سمن) در راستای ازدواج اسان و کارآفرینی و.. برنامه های بسیار خاص و متنوعی در نظر گرفته شده است. اما مشارکت مردمی در این بخش نیست. که بخشی از آن باز مربوط به مشکلات بودجه و تامین اعتبارات و نبود کارشناسان ماهر است.
ساقی آذربایجان: و صحبت پایانی ؟
ضمن تشکر از رییس اداره ورزش و جوانان تبریز،شهردار خسروشاه و اعضای شورای شهر که تعامل بسیار خوبی با این اداره دارند.اگر کمی در خصوص اعتبار و تکمیل تجهیزات نیز فعالیت داشته باشند مشکلات این اداره نیز حل و فصل میشود.

About Author