چرا مراکز درمانی خسروشاه محدود مانده‌اند؟

با وجود فعالیت دو مرکز بهداشت و درمان و کلینیک های حکیم شمس الدین و شفا، افراد برای یک آزمایش ساده باید به شهرهای اطراف از جمله به بیمارستان اسکو مراجعه کنند. این مسئله باعث نارضایتی شهروندان شده است.
کلینیک شفا در حد ویزیت عمومی و بخش دندانپزشکی مشغول فعالیت است مرکز بهداشت شماره ۲ نیز در حد چکاب های ساده و ماهانه کار میکند. اما مرکز بهداشت و درمان شماره ۱ و کلینیک شمس الدین مشکلاتی دارند که نوک پیکان نارضایتی ها به این دو مرکز بازمی گردد. کلینیک شمس الدین از گذشته تا به امروز با پزشکان متخصص و کاربلدی فعالیت میکرد و بخشهایی مثل فیزیوتراپی و رادیولوژی داشت. اما به علت کمبود جا واحد تخصصی فیزیوتراپی در محل دیگری ساخته و مشغول خدمات دهی به بیماران شد.
اما به تازگی مجوز آن در حال باطل شدن است! چرا که واحد فیزیوتراپی باید در خود مجموعه فعالیت کند. اما چرا ساختمان جدید واقع در بلوارشهید سلیمانی هنوز تکمیل نشده است؟
این مکان توسط ۲۸ خیر بزرگ خسروشاه و به صورت تعاونی ساخته شده است‌ و هم اکنون برای تکمیل ساختمان نیاز به ۱۵ میلیارد تومان دارند.
برای حل این مشکل نیز فروش سهام را در نظر گرفته اند که نیازمند توجه و حمایت است.
بخشی از مشکل به بودجه و اعتبارات مربوط است و بخش دیگری نیازمند همت مسئولین این ساختمان است که هرچه سریع تر کلینیک حکیم شمس الدین به بهره برداری برسد. و آماده خدمات دهی به شهروندان باشد.
گویا عدم بازدهی باعث عقب نشینی سهام داران از اتمام این پروژه بزرگ شده است. اما مرکز بهداشت و درمان شماره یک یا همان شیروخورشید! علی رغم هزینه بسیار و با قول مسئولین وقت و قرارداد شرکت سلامت بستر قرار بود مرکزی مجهز باشد که کمبود بیمارستان را جبران کند.
اما با دریافت کمکهای مردمی و هزینه بسیار برای ساختمان جدید، هیچ تفاوتی با خدمات دهی قبلی ندارد. یعنی عملا جابجایی ساختمان صورت گرفته و سطح کیفی و خدماتی نیز به همان صورت قبل است.
علیرغم مساعدت های شهرداری و مسئولین شهری و ورود مستقیم امام جمعه به حل معضل درمانی خسروشاه، حل این مشکل نیازمند توجه جدی و اساسی از طرف مسئولین بهداشت و درمان استان و شهرستان تبریز است.

About Author