چه انتظاری از سیستمی دارید که خودش فلج است؟

روزنامه ساقی آذربایجان – وحید خدادادی : سومین شهر بزرگ کشور پس از تهران و مشهد و بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال‌غرب ایران و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی که طبق آخرین سرشماری صورت گرفته و با احتساب جمعیت ساکن در حومه شهر در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساکن آن هستند در بحث ترافیک، دقیقا مسیری را که تهران در طول همه این سال ها طی کرده است می پیماید بخصوص از نیمه سال ۱۴۰۱ تقریبا در خیابان های این شهر جای سوزن انداختن نیست.

در رابطه با دیگر چرایی های معضل ترافیک تبریز و راه های برون رفت از آن گفتگوهایی با متخصصین امر و مسئولان ذیربط انجام دادیم که بخش عمده ای از آن ها در تایید تحلیل های فوق است و در ادامه به آن می پردازیم.

چه انتظاری از سیستمی دارید که خودش فلج است؟

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن گلایه از نبود طرح جامع ترافیک شهر تبریز گفت: ما در بحث ترافیک گرفتار نوعی سرگشتگی هستیم و برای درک بهتر موضوع کافی است بدانید که در این شهر سه پست مهم و دخیل در امر ترافیک یعنی سازمان عریض و طویل قطار شهری، معاونت حمل و نقل شهری و سازمان ترافیک را به یک نفر سپرده اند که از قضا این شخص دوران خدمتش تمام شده و بازنشسته محسوب می شود و وضعیت استخدامی اش هم تعیین تکلیف نشده است!
وی که به صورت تلفنی با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان سخن می گفت، افزود: اما باید یادآور شوم که در بحث ترافیک شهر تبریز تنها شهرداری دخیل نیست و پلیس راهور و فرمانداری و دیگر نهادهای دخیل در امر ترافیک نیز باید به وظیفه خود عمل نمایند. ما در این شهر شورای ترافیک شهرستان و شهر وجود دارد که شهرداری تبریز یک عضو آن است و از قضا این عضو در شرایط فعلی فلج است از آن رو که سه پست مدیریتی مهم را به شخصی محول کرده اند که از نظر شورای شهر تبریز، از آذرماه سال گذشته بازنشسته محسوب می شود و اینکه چطور از آن تاریخ به بعد همچنان به کار خود ادامه می دهد هنوز مشخص نیست و بارها در رابطه با تعیین تکلیف وی به شهردار تبریز تذکر داده ایم و جوابی تا این لحظه نگرفته ایم. شما چه انتظاری از سیستمی دارید که خودش فلج است؟

About Author