اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی

در روزهای اخیر تصویری در فضای مجازی و از اتاق فرماندار شهرستان تبریز منتشر شد که نشان می داد یونس فاتح فرماندار تبریز در اقدامی جالب ، تمامی فرمانداران سابق و اسبق تبریز را دور هم جمع کرده و بعد از گفت و شنودی صمیمی عکسی هم به یادگار گرفته اند! نکته جالب این عکس حضور فرمانداران دولت اصلاحات و تدبیر و امید در این جمع بود و حال چرا نکته جالب و قابل تحسین؟ انتشار عکس باعث شد تا برخی در فضای مجازی فاتح را بخاطر این دورهمی به باد انتقاد بگیرند و در راستای سیاست ایجاد دو قطبی در جامعه، کاتولیک تر از پاپ شوند و مقدس از مقدس اردبیلی و اینکه چرا باید فرماندار انقلابی دولت انقلابی ابراهیم رئیسی فرمانداران جناح مقابل را هم به این دورهمی دعوت کند!؟ البته این حرکت ارزشمند فاتح بعنوان یک امتیاز مثبت در حافظه تاریخی افکار عمومی و کارنامه سیاسی او ثبت خواهد شد از آن روی که اقلا این چهره سیاسی به این درک رسیده است که اولا جناح های سیاسی دشمن هم نیستند و آنچه در این بین هست، صرفا اختلاف سلیقه و نوع برداشت و شناخت افراد از مسائل روز است.


برای یک رسانه آن چه در وهله اول موضوعیت دارد، حفظ منافع ملی و توسعه و سعادت کشور و استان است و این مهم جز با همفکری همه گرایش های سیاسی محقق نخواهد شد. آن چه برای تحقق این دو اصل اساسی لازم است استفاده از مدیران کاربلد و دلسوز و باز استفاده از توانمندی های افراد متخصص و قابل است. چپ و راست کردن، سیاه و سفید کردن و ایجاد انشقاق بین رجال سیاسی به بهانه انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن محکوم به شکست و رویکردی اشتباه بوده که نتیجه اش را در شرایط امروز کشور می بینیم. واژه هایی نظیر انقلابی بودن هم یک توصیف و قاعده کلی است که هنوز مشخصه های آن در جامعه ما تبیین نشده است و میزان و مقیاسی برای اندازه گیری این خصیصه در افراد وجود ندارد. تنها مشخصه ای که می توان بر اساس آن به افراد مسئولیت سیاسی و اجرایی سپرد جز دلسوزی، توانمندی و پاکدستی و تخصص نیست ودوستان منتقد هم در این بین توهم انقلابی بودن برشان ندارد و اجازه دهند تا اولا توسعه کشور با استفاده از تجارب و توانمندی همه طیف های فکری تسریع شود و با تقسیم بندی های آبکی اقدامات ارزشمند مسئولان را زیر سوال نبرند.
به هر روی این رویه امیدواریم در دستور کار همه مسئولان استانی قرار بگیرد و بخاطر اختلاف سلیقه مدیران توانمند و کاربلد را خانه نشین نکنند. این مدیران با بودجه بیت المال درس خوانده اند، پست گرفته اند و امروز که وقت بهره مندی از تخصص و توان اجرایی شان است، به بهانه های واهی خانه نشین نشوند. منیت و خود عالم پنداری و خود انقلابی پنداری برخی ها را رها نمی کند و برخی کار را تاجایی پیش برده اند که خود را در سایه همین توهم خودساخته به مثابه خط کشی می بینند که بقیه باید بر اساس آن اندازه گیری شوند، این تلقی اشتباه است و هر جا انسان کاربلدی بود باید از وجودش بهره کافی را برد.

About Author