کاندیدا نشدم که شرمنده مردم نشوم!

هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری می‌گوید: از این قبیل کارها به اندازه‌ای زیاد شده به همین دلیل از خبر ردصلاحیت روحانی تعجب نکردم و دیگر تعجب نمی‌کنم چراکه از این قبیل موارد در طول سال‌ها اتفاق افتاده، از این رو ردصلاحیت روحانی امر غیرقابل پیش‌بینی نبود.

«از ردصلاحیت روحانی تعجب نکردم.» این جمله ای است که عضو مجلس خبرگان در واکنش به ردصلاحیت حسن روحانی بیان می کند و می گوید در طول سال‌های گذشته به اندازه‌ای این قبیل اتفاقات صورت گرفته که دیگر تعجب نمی‌کنیم.

هاشم‌زاده هریسی از داوطلب نشدن خود در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد و گفت به دلیل شرایط جسمی توانایی حضور و برعهده گرفتن مسئولیت نمایندگی مجلس خبرگان را ندارد.

گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری را می‌خوانید:

********

*آقای هاشم‌زاده هریسی! ارزیابی شما از ردصلاحیت چهره هایی چون آقای روحانی در این دوره انتخابات خبرگان چیست؟

بنده خبر ردصلاحیت روحانی را شنیدم اما چیز بیشتری نمی‌دانم.

بابت ردصلاحیت روحانی تعجب نکردم

*خبر ردصلاحیت فردی مانند روحانی که پیش از این چند دوره نماینده مجلس خبرگان رهبری بوده و از طرفی ۸ سال ریاست جمهوری را برعهده داشته، تا چه اندازه برای شما عجیب بود؟

از این قبیل کارها به اندازه‌ای زیاد شده که شخصا از خبر ردصلاحیت روحانی تعجب نکردم و دیگر تعجب نمی‌کنم چراکه از این قبیل موارد در طول سال‌ها اتفاق افتاده، از این رو ردصلاحیت روحانی امر غیرقابل پیش‌بینی نبود، بنابراین بابت ردصلاحیت روحانی تعجب نکردم.

ردصلاحیت‌ها باید با قواعد و قوانین همخوانی داشته باشند

*دلایل ردصلاحیت اقای روحانی مشخص نیست و گفته می شود بیشتر سیاسی است، با توجه به اینکه شما نماینده مجلس خبرگان هستید و پیش‌تر نیز در این مجلس حضور داشتید، اجتهاد افراد امری قابل تشکیک است که با گذشت سال‌ها آن را رد کرد یا…

ردصلاحیت‌ها باید به نحوی صورت بگیرد که با قواعد و قوانین همخوانی داشته باشند چراکه در این صورت امر طبیعی قلمداد می‌شود اما چنانچه ردصلاحیت با قوانین و قواعد همخوانی نداشته باشد، به اعتبار نهادهای مسئول بررسی صلاحیت ها خدشه وارد می‌شود. انشاالله کارها مقداری با احتیاط صورت بگیرد که مردم با اطمینان کامل سرصندوق‌های رأی بروند.

کاندیدا نشدم که شرمنده مردم نشوم

*علت کاندیدا نشدن شما چه بود؟

بنده در حال حاضر نماینده مجلس خبرگان رهبری هستم اما در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت نکردم چراکه مشکلات مردم زیاد است و از طرفی بنده هم مریض هستم و نمی‌توانم خیلی مسائل را پیگیری کنم، بنابراین گفتم شرمنده مردم نشوم.

در نتیجه صلاح دانستم که از فرصت حضور در انتخابات مجلس خبرگان استفاده نکنم و اجازه بدهم افرادی که توانایی و قدرت و بهتر می‌توانند به امور مردم رسیدگی کنند، وارد مجلس خبرگان شوند چراکه مردم کار می‌خواهند، تماس می‌گیرند، مشکلات دارند ما هم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، شرمنده می‌شویم، علاوه بر این به اعتبارمان هم لطمه وارد می‌شود، در نتیجه صلاح دانستم که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت نکنم.

About Author