کاهش ۱۸ درصدی واردات کالا از گمرکات اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارزش واردات کالاها از گمرکات استان با ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۳/۳۱ میلیون دلار رسید.
به گزارش ساقی آذربایجان رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر بر حمایت از تولیدات صادرات محور و توسعه تجارت خارجی در استان تاکید کرد و گفت: افزایش صادرات و ایجاد تعاملات جدید با کشورهای همسایه یکی از مهمترین زمینه‌ها در بحث توسعه اقتصادی استان است که ضروری است تا در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های جدیدتری انجام شود.
وی اهداف و برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل را تقویت و توسعه تجارت خارجی بحث تولید و صنعت استان عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا صادرات غیرنفتی از استان اردبیل در ۶ ماهه اول امسال به بیش از ۱۹۱ میلیون دلار رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به مقایسه میزان صادرات غیرنفتی از استان در سال جاری و سال‌های گذشته پرداخت و افزود: میزان صادرات استان طی ۶ ماهه سال جاری صد و نود و یک و نیم میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
صادقی در ادامه به عمده کالاهای صادراتی و غیر نفتی سودآور استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کالاهای عرضه شده در بازارهای خارجی تاکنون مصنوعات پلاستیکی، سیب زمینی، شمش فولادی، ام دی اف، تره بار و سبزیجات، شیشه و آینه، سایر میوه‌ها، نئوپان خام، مصالح ساختمانی، گوجه فرنگی و عمده کشورهای مقصد صادراتی عراق و آذربایجان بوده است.
وی از کاهش ۱۸ درصدی واردات از گمرکات استان اردبیل نیز خبر داد و بیان کرد: ارزش واردات کالاها از گمرکات استان به رقم ۳.۳۱ میلیون دلار رسید که عمده کالاهای وارداتی مربوط به ماشین آلات واحدهای صنعتی و تولیدی، پنبه، کامیون، قطعات ماشین آلات، قطعات یدکی و کاغذ بوده است.

About Author