افزایش ۸۵ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در ۶ ماهه نخست امسال تردد ناوگان باری از پایانه های مرزی استان از رشد ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان فروغ فاریابی گفت : در نیمه نخست سال جاری میزان تردد ناوگان باری از پایانه های مرزی استان در مجموع بالغ بر ۱۷۰ هزار دستگاه بوده که این مقدار در مقایسه با تردد افزون بر ۹۲ هزار دستگاه مدت مشابه سال قبل رشد ۸۵ درصدی را نشان میدهد.
وی اظهار کرد : میزان ورود ناوگان باری به پایانه های مرزی استان تا پایان شهریور سال جاری نزدیک به ۸۷ هزار دستگاه و همچنین میزان خروج ناوگان باری از پایانه های مرزی استان نیز طبق آماردر همین مدت نزدیک به ۸۴ هزار دستگاه بوده است.
فاریابی گفت : بیشترین افزایش تردد ناوگان باری در شش ماهه اول سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته متعلق به پایانه مرزی سرو با ۱۵۲ درصد افزایش تردد است درحالیکه طبق آمار در همین مدت تردد ناوگان باری از پایانه مرزی پلدشت با توجه به برخی مشکلات از جمله اخذ عوارض و مالیات بیشتر ، ۳۰ درصد کاهش را نشان می دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راهداری استان، وی افزود : یکی از اولویت های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی، افزایش سهم ناوگان در ترانزیت و حمل و نقل است که امید است در این راستا با بهبود شرایط شاهد رشد چشمگیری باشیم.

About Author