کتاب دروازه آگاهی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: کتاب مبنای دانایی و دروازه آگاهی بوده و مهم‌ترین ابزار انتقال تاریخ، تجارب، دانش‌ها و توسعه جوامع است.
زعفر احدزاده ۱۸ آبان در جلسه تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی با بیان این مطلب افزود: مهربانی با یار مهربان باید جدی‌تر از هر زمانی انگاشته شود، چرا که عصر همگرایی دانش فقط با رشد خرد و آگاهی‌افزایی ممکن است.
او افزود: برنامه‌های متنوعی در راستای هفته کتاب‌خوانی با عنوان «کتاب‌نوش» در سطح مراکز فرهنگی هنری استان اردبیل با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی اردبیل برگزار خواهد شد.
احدزاده اضافه کرد: در این مسابقه کتاب‌خوانی که در بین گروه‌های سنی ۹ تا ۱۲ سال (نونهال و نونگاه) و ۱۳ تا ۱۷ سال (نوجوان) خواهد بود، شرکت‌کنندگان می‌بایست کتاب موردعلاقه‌شان را در قالب فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای و با صدای خود معرفی کنند که در پایان از برگزیدگان این فرآیند تجلیل خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: در این هفته از کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان و برتر استان نیز در راستای ترویج و توسعهٔ فرهنگ کتاب‌خوانی تقدیر به عمل خواهد آمد و برنامه‌های کتاب محور دیگری در قالب فعالیت‌های عمومی و مهم کانون اجرا خواهد شد.
احدزاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین نهاد مهربانی و آشتی با برترین اختراع بشری (کتاب) خانواده است، خواستار رفع موانع راه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی شد و تأکید کرد که گرانی قیمت کتاب نباید باعث کم‌رنگی آن در سبد نیازمندی خانواده‌ها شود.
شایان‌ذکر است، بر اساس فراخوان مسابقه «کتاب‌نوش»، شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند آثار خود را از طریق پرتال مجازی کانون استان اردبیل به آدرس(ardabil@kanoonparvaresh.ir) و هم‌چنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ به شماره همراه (۰۹۱۴۷۴۵۱۴۳۳) ارسال کنند.

About Author